Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Motiverad till tusen!

Publicerad 2010-04-18 18:09:46 i Allmänt,

Hej Hopp i Vårvädret!

Det har hänt mycket, eller många små saker som gjort mig glad. Det började med att i tisdags kollade jag i tidningen och där såg jag en annons från uppsala universitet, och jag gick direkt in på hemsidan, jag vill nämligen gärna läsa där sen, det är bland de bästa universitet i Sverige. Jag kollade runt lite, speciellt på lärarutbildningen. Sen såg jag en annan utbildning i en spalt åt sidan, den heter Politician. Jag tryckte direkt, och när jag läste om den var den verkligen menad åt mig kändes det som. Allt verkade sjukt intressant, och framtidsplanerna var att man kunde jobba i olika organisationer, som FN, röda korset, men också som politiker. Yes! Det är utbildningen till mig, blev så motiverad, även om det krävs matte c, så kommer jag komma in, jag vill! Men i Uppsala var intagningspoängen 19,3, lite väl högt, men i Lund och i Linköping kan jag kanske komma in. Jag längtar verkligen tills jag ska börja läsa, är så taggad! Jag inser att jag är udda som vill gå ett sådant program, men jag vill verkligen bli något, och att jobba innom FN, det vore drömmen :D!

Jag har börjat träna häcken av mig, och ser fram emot nästa års planerade halvmara. det är så skönt när man styrketränar och så börjar man få jätteont, men då gör man 10 till, kroppen klarar verkligen av mer än vad man tror, härlig känsla.

Jag åkte till Ingelstad i Torsdags, och togs emot av Johanna, Ronja och Albin, det var så kul att träffas igen, och jag vill tillbaka till Ingelstad nu! På kvällen umgicks jag med massa roligt folk. Anledningen till att jag åkte ner var att jag skulle göra matte B prov, och det gick faktiskt ganska bra, vilket var väldigt skönt. Pratade lite med Rebecca, och andra häst-3 elever, kommer verkligen att sakna dem, speciellt Rebecca, hon är verkligen så skön och snäll, hoppas verkligen att kontakten håller efter hon slutat! Ingelstad-vistelsen var lyckad och kul, så då blev jag ännu gladare!

vad är det mer som gjort mig på bra humör? jo, just det, hela veckan har det varit toppenväder, hur skönt och varmt som helst, så mina första fräknar har kommit fram nu, vårtecken!

Nu precis har jag varit på kör-övning, och även om jag var väldigt pessimistisk åt låtarna först, så blir det bättre och bättre, men jag får plugga låttexter nu i veckan. Sång gör en också på bättre humör, väldigt roligt :D

Jag kan inte heller låta bli att säga att det är nästan bara två månader kvar till det kungliga Bröllopet, och jag älskar verkligen all glans och ståtlighet, och jag är så mycket för monarkin som man kan bli. Ser fram emot det!

Hoppas att jag kan behålla detta humöret hela vägen tills skolavslutningen, för då lär jag inte vara glad. Nu ska jag ut i källssolen på promenad med hunden.

Puss och kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela