Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Tankar klockan 00.10

Publicerad 2010-12-02 00:30:21 i Allmänt,

Nej, kanske är det inte det smartaste att försöka skriva ner sina filosofiska tankar klockan 10 över 12 en onsdagsnatt, men jag tänkte ge det ett försök ;)

Nu är det inte lång tid kvar tills jullovet, och efter det ska jag och Emelie åka till Luleå vecka 9, och stanna där i åtta veckor. När vi kommer tillbaka är det fyra eller fem veckor kvar till student och bal. Vart har all tid tagit vägen? det kändes som om det var igår man började terminen, jag låter som en gammal tant, jag vet, men det är lite läskigt. När vi har tagit studenten är det bara sommaren kvar, sen åker jag till USA, längtar <3

Det är bara det att jag inte vill sluta, för let's face it, man kommer inte träffa hälften av allt folk som går på den här skolan igen, och det är extremt sorgligt...

Denna vecka har jag fått reda på att jag antagligen ska upp till åre över en lång-helg, fatta vad jag har tjatat om fjällsemester, och så ska min syster och hennes pojkvän med co åka och de frågade mig, jag är hur glad som helst :D

Nästa vecka är jag väldigt upptagen, på måndagen är det nationella prov i svenska B, den muntliga delen, det ser jag fram emot, tro det eller ej.
 På tisdag, eller tisdagsnatten ska alla treor på skolan ha lussevaka, dvs åka och lussa för alla lärare i deras bostäder, och busa med alla ettor och tvåor som bor på skolan, har redan kommit på en del som vi ska göra, så det kommer bli skoj :)).
 På onsdag ska jag plugga, för på torsdagen har vi ett prov som avgör om vi får gå på praktik över huvud taget, det är ett prov som gör att vi får ge vissa sprutor på djur, men det är allt lite nervöst måste jag säga, om vi misslyckas med provet, så har vi misslyckats med hela vår utbildning, typ.
På torsdag blir det bio med Klara, och på fredag är det matte c prov (hoppar av glädje..) och julkonsert på kvällen med familjen i växjö.
Funderar på att ta det lugnt lördag och söndag, kanske är en bra idé... :P

Kanske skulle ta och gå och lägga mig, inatt lär bli första natten denna vecka som jag slipper sova med mjukisbyxor och strumpor. Det har varit sjukt kallt i huset, max 15 grader, och då är jag seriös, men nu har de fixat det, måste säga att det var frustrerande att ha mjukisbyxor på sig men ändå frysa, och plugga med fingervantar...

Nu är klockan 00.28 och jag tackar för mig!
Puss & Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela