Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Första inlägget :)

Publicerad 2010-02-21 19:27:52 i Allmänt,

Hejsan alla glada bloggläsare och välkomna till Min blogg

ja, nu har också jag skaffat en blogg, och snart är det nog alla som har en eftersom alla kan skriva precis vad de tycker och tänker, och det i sig är befriande för varje människa, och så också för mig.
Jag kan berätta varför jag valde just styrka o strid som mitt bloggnamn. Jag heter Matilda och det namnet betyder just styrka och strid så det passade väldigt bra. Jag ser mitt liv som en strid, en strid som jag vill åstakomma något med. Mitt mål är att förändra världen, kanske inte alla personer, men om jag har förändraten person till något bättre och de ser mig som en förebild, ja, då är mitt mål uppnått. Ordet strid kan jag associera med hur mitt liv har sett ut och hur det kommer att se ut. Livet är tufft, så är det bara och det gäller att göra livets strid till något bra, och inte hänga upp sig på småsaker. Om man ska göra livet till något positivt måste man ta strider, om inte kan inget förändras. Det var lite kort om mitt bloggnamn :)

Jag är en tjej på 17, snart 18 som går andra året på gymnasiet i Ingelstad som ligger utanför Växjö. Ja, jag går på en naturbruksskola, men jag är ingen bonde! jag går utbildningen djursjukvård som är en förberedande linje på högskolan med samma namn. I ingelstad läser jag mycket om djur, och dess sjukdomar, men också vanliga ämnen såsom matte, svenska osv. Jag bor däremot 8 mil norrut från Ingelstad, på landet utanför Sävsjö, så jag bor på internat om veckorna vilket är superkul :D. Hemma bor jag med min mamma, min storasyster och min lillebror, och vi har tre hundar, två katter som husdjur för tilfället. mina intressen är djur, kompisar, träna, mode och mer.

det som kommer att finnas i denna blogg kommer att varijera stort. Jag kommer att skriva från allt till sport, politik, djur till vad som händer i mitt liv just nu. Det som intresserar mig, kan man säga. Jag hoppas att jag kommer att få några läsare i alla fall, så någon kan ta del av mina tankar och känslor.

ja, denna bild kan man kanske ifrågasätta, men denna bild symboliserar vad för liv jag har. jag vill kunna vara tillhands för andra i min närhet och göra så att dem mår bra för då mår också jag bra, samtidigt som mitt liv inte alltid är så lätt, och jag får ta tunga fighter.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-02-22 15:55:55

(y) gilla!



Ska försöka sitta stilla så jag kan läsa (a)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela