Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

laddar för melodifestivalen :D

Publicerad 2010-02-26 19:37:49 i Allmänt,

Snart är OS slut, inte riktigt än, hoppas på guldmedalj ikväll på curlingen, heja! Vad gör man efter OS? ja, man kollar melodifestivalen som enligt mig det inte varit så mycket hysteri om som det brukar. Ja, jag vet om att jag är en nörd som älskar melodifestivalen, men det kan man få vara ibland tycker jag ;)
Älskar att lyssna på alla bidrag, många är helt kassa, men en del är helt enormt bra, och det är då som det blir roligt. Tycker också om att studera kläder, scenframförandet och allt runt omkring, det är ju inte fel att man får se Måns i varenda program i år xD.


Ifrån första deltävlingen kom måns och Salem vidare, stackars Ola kommer nog att hamna sist i finalen, med det framförandet blev låten tio gånger sämre än vad den igentligen är, suck. Salem däremot har nog en chans att vinna alltihopa, hans låt var väldigt bra, även om jag inte är något Salem-fan annars, och vem tycker inte om hans hår och ögon?

andra deltävlingen; Erik saade, med det långa aet tog Sverige med storm, och inte mig emot, hans låt var bra, framförandet var toppen, han kan ju dansa! Det var inte fel heller att han såg väldigt bra ut, sånt skadar aldrig, han är också en favorit till att vinna, även om han är en "debutant". Andreas låt var lam, tyvärr är jag trött på han nu, och låten nej, han kommer inte komma högt upp i år på finalen, tror jag.

Deltävling 3; vilken skräll! Tim & Tej vidare, efter första omgången, helt sjukt! Personligen tycker jag att folkmusik hör inte hemma här, men antagligen tycker resten av Sverige det. okey, det var inte den värsta låt jag hört, men en utav anledningarna till att de gick vidare var nog deras utseende och hur udda är det inte att 4 18-åriga tjejor spelar flöjt och dragspel? Och vem vet, de kanske också skrällar i finalen? Darin, som också gick till finalen har en bättre låt än Andreas, så han kanske kan komma top 5, men jag tror inte att sverie kommer att skicka en balad till Oslo, ingen låt har varit tillräckligt bra för det i år.

Deltävling 4; det är den som är imorgon och jag har tjuvlyssnat på bidragen och jag måste säga att det verkar vara ganska lamt med bra låtar. Pernilla Wahlgrens låt är en verklig schlagerlåt, och kommer antagligen gå vidare. Gruppen Thursdays och Anna kan överaska, om de har det rätta framträdandet. Peter jöback kommer antagligen också vidare, med hans ögon kommer alla att rösta, oavsett låt. Låten är åt musikalhållet, men helt okey. 

Tror att Erik Saade och Salem kommer att slås om att få åka till Oslo, i nuläget, eller har jag helt fel? kommentera

Är han inte het xP?


Puss & Kram
Matilda  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela