Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Smått och Gott

Publicerad 2010-07-27 17:24:11 i Allmänt,

Japp, nu kände jag att det var kanske dags att skriva nytt inlägg, har fått reda på att det finns faktiskt folk som läser bloggen, och då känner man sig aningen mer motiverad att skriva :)


Måste först säga att denna värmen är helt förfärlig, man kan ju knappt vara ute, och då ska jag försöka springa, det går ju inte, hoppas av hela mitt hjärta att det kan vara lite svalare nu resten av sommaren....

Jag håller på med mitt kära körkort för fullt, men jag får vara glad om jag får det innan skolan börjar... Vill ha körkort NU!!!!

Jag tränar som en galning, härom dagen gick jag upp kvart över fem för att springa en mil, jag vet att jag inte är normal, men jag måste följa mitt träningsschema, så då går det inte att hoppa över en dag. Just nu springer jag en mil varannan dag + styrketräning. Man kan lugnt säga att jag är totalt slutkörd efter ett sådant pass :P


Och min diet går faktiskt väldigt bra, jag är inte ens sugen på glass eller kakor, som jag fullkomligt drogade förut. Tack vare min ganska hårda träning så äter jag som en häst, nej förresten inte en, två. Jag äter mer än en fullvuxen man, det är lite läskigt, men jag måste ju äta tills jag är mätt, även om det ser väldigt lustigt ut när jag tar mer på tallriken än kraftiga män.

Nu är jag inne i en "träffa så många kompisar som möjligt" period. I helgen var jag i emmaboda hos Emelie, väldigt trevligt, och roligt. Vi hann också träffa Jennie och Issa. Man börjar verkligen sakna skolan, och jag längtar tills man får se alla igen. Batman rules blev helgens citat, ni vill inte veta varför....

I helgen ska jag och Sosso till Öland och till den underbara Kajsa :D. längtar gärnet, vi ska ha så fruktansvärt roligt, och jag har inte varit på Ölnd sen jag var typ 5, så det ska bli kul hur det ser ut :P

Nepp, nu ska jag tagga för friidrotts EM med ännu ett träningspass :P Hoppas på oväntade framgångar i EM, för just nu har vi inga medaljchanser what so ever, men varför inte, kanske Green, Törnbladh eller den nya längdhopparen tar en medalj, vore dock väldigt förvånande. Hoppas kan man alltid :))

Musiktips; Somebody to love med Justin Bieber och Uscher och All night long med Alexandra Burke :D

Ha det så bra i sommarvärmen :D
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Fia, sosso eller kalla mig vad du vill =P

Publicerad 2010-07-28 11:06:09

Jag är så sjuuuukt taggad! Fatta vad kul vi ska ha kära nördie! ;) <3

Postat av: Äcklet ;)

Publicerad 2010-08-05 19:58:57

Haha, lille batman, fin kille ;). Eller ska jag säga fint klipp :P

Postat av: rebecca

Publicerad 2010-08-19 09:53:19

Ja att du är bra på sport visst jag, men att du skulle pricka rätt på Green är bra tycker jag ;) en mil??? du kanske ska börja spela innebandy med oss i alla fall?? vi behöver spelare!!! snälla Matilda tänk på det!!!!

puss och kram - fika hos mig i växjö snart!!

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-08-21 12:16:22

haha jag fattade inte först vad du menade emelie :P men ja, han är en riktig goding ;)



Rebecca; jag trode inte hon skulle klara det, men hon var grym i den tävlingen :)). Ja, en mil är vardagsmat för mig :P jag ska ju springa 2,1 mil den 11 september... du anar inte hur mycket det är jag har tappat i innebandyn, och jag vill faktiskt inte, tyvär. ja, jag kommer, säg bara datum och tid så är jag där snabbare än du anar!!!

KramKram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela