Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Better keep on walking...

Publicerad 2010-03-02 17:54:16 i Allmänt,

Hej hopp alla glada!

Nu sitter jag här, i Ingelstad en tisdagskväll och det är för en gångs skull tyst och lugnt i hustet :O. Vad ska jag göra? Plugga skulle vara bra eftersom vi har lite prov nu, för en gångs skull, det är två kurser som ska avslutas innan påsk, och det är nu som alla lärarna märker hur lite tid det är kvar och bara öser på med prov och arbeten på oss, jag blir så trött! Kan inte lärarna planera lite eller? När jag blir lärare (om jag blir det) ska jag minsan se till att jag planerar så att de sista veckorna inte slänga in ett prov bara för att man ska kunna sätta betyg. Det allra tråkigaste är att båda är no-ämnen, och no är verkligen inte min starka sida, so, däremot tycker jag om, väldigt mycket. Då kan man ju också fråga varför jag valde en linje som läser mer biologi än nv-linjerna, ganska korkat faktiskt. Fast strunt samma, jag är nöjd med linjen i alla fall, även om jag skulle vilja ha mer samhällskunskap och historia.

Även om jag har läxor och prov att göra så är jag fortfarande lugn, och orkar inte bry mig, än i alla fall...
Jag är glad, varför vet jag inte riktigt, kanske för att jag äntligen kommit igång med träning, och massa endorfiner rusar i mig. Det kan också vara för att jag är med alla underbara kompisar igen, även om sammanhållning kunde varit bättre, men fatta vad kul man kan ha på internat! Ångrar inte en sekund att jag valde denna skola, och jag kommer vara grymt ledsen när dessa tre år slutar. Innan vi slutar kommer treorna sluta, och då kommer jag också definitivt att gråta, det finns snälla och väldigt roliga människor med i den årskullen. usch, vill verkligen inte tänka på det, jag får helt enkelt ha kul med dem de sista månaderna.

Ja, man kanske skulle plugga, även om det finns roligare saker att göra. Det finns flera låtar med nu på spotify från melodifestivalen :), men jag saknar en låt; Eric Saade, blir så trött att de inte kan lägga upp hans låt! De låtarna kommer att vara mina kamrater under pluggandet :))

BTW, vet någon ett praktikställe som är antingen en klinik, hunddagis, djuraffär, eller kennel? för jag behöver ha ett ställe för en vecka, skulle vara snällt om ni kan skriva dem, för jag har ingen aning :S

Puss o Kram
Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela