Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Back to school

Publicerad 2010-05-03 21:11:12 i Allmänt,

Nu sitter man här i Ingelstad med alla igen efter praktikveckorna, mkt trevligt :))
Efter kramkalaset, så var det dags för lektion, och då blev dagen ännu bättre eftersom vi fick veta att vi inte har någon svenska imorgon (tisdag) med den värsta läraren någonsin, yes :D! det var dock mycket tomt i klassrummet, eftersom hälften av klassen var borta, och det var synd, men förhoppningsvis vågar de återkomma :P Hade också Nationella prov i engelska (muntligt) på den första dagen efter 5 veckors praktik och lov, hm, lite ringrostig kanske? Nja, det gick bra i alla fall tycker jag, kan bero på den stora uppsatsen jag håller på att skriva till engelska b, hade fler ord än vanligt på lager kanske :P

Dessa veckor ska bli roliga, de är ju faktiskt de sista med treorna, men jag måste se till att jag får bra betyg, min drömutbildning väntar ;) jag ska också försöka inte äta så mycket onyttigheter, och träna, som det brukar bli lite dåligt med i och med internatlivet....

Förutom att skolan har börjat jag faktiskt kunna köra bil, har tom kört i vetlanda, och det är stort för mig. Har också sett några urgulliga valpar, som min hund har hos våra uppfödare, små grisar kan man säga att de ser ut som ;D

det är något som har bekymrat mig hela dagen, vi hade naturkunskap, och då kom frågan; "om nu stjärnor är solar, varför är det inte ljust på natten?" Min lärare sade eftersom det tar flera år för stjärnans strålar att träffa jorden. Men då sade jag "dessa stjärnor har ju haft flera år på sig att nå jorden med sina strålar, alla är ju inte yngre än 4 år (som den närmaste stjärnan ligger)". Jag förstår verkligen inte varför det inte är ljust på natten, längre. kan någon hjälpa mig? jag vill verkligen ha svar på frågan, för annars kommer jag nog tänka på den tills min lilla hjärna sprängs, detta är ett STORT problem.

Jag är i alla fall mycket glad över att vara tillbaka, och är glad över att vara hemifrån lite, det tär på en att vara hemma för länge ;)

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela