Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Tråkigt...

Publicerad 2010-05-07 13:19:03 i Allmänt,

Nu sitter jag ensam i hustet i Ingelstad, har  grymt tråkigt, inget att göra, och inga människor att prata med...
idag har jag haft engelska b och har pratat om skillnaden mellan svenska politiska partier och Engelska politiska partier, snacka om svårt! det är inte nog med att det är engelska utan politik har ett eget språk, så jag har förberett mig hela veckan. Min lärare sade att jag skulle få den uppgiften eftersom hon visste att jag klarade av den, ja viss du. De andra i gruppen, vad fick de för uppgifter? Jo, att jämföra skolan mellan sverige och ett engelskt talande land, aningen lättare! Men jag gjorde det, det gick inte så bra, var nervös och snubblade på orden, men jag känner mig lite glad att i alla fall att min lärare tror på mig :P! Så denna veckan har handlat mycket om politik, och det tycker jag är kul, men det blev lite för mycket plugg och förberedelser tills idag tycker jag.

Jag har inte någon aning om vad som händer i helgen, jag har ett tråkigt liv nu, ingenting kul att se fram emot alls. Johanna snackade om någon fest, men det är bara 25 plusare där, och jag känner ingen alls, inget kul. Får försöka att göra något kul i alla fall :)

En sak som inte är tråkig är att jag fick MVG på mitt matte b prov, i och för sig var det MVG -, men det spelar ingen roll. Jag är inte duktig på matte, har aldrig varit, jag fick inte MVG verken i grundskolan eller i matte A, så jag är helt överlycklig :D! 

Alla tar körkort nu, alla! det går inte en dag utan att jag ser på facebook att någon har tagit körkort, inte kul! Antagligen får jag inte körkort förren i slutet av sommaren, mitt mål är det i alla fall, sen får man se vad som händer, brukar aldrig bli som man hade tänkt sig.

Hade nationella prov i engelska A i veckan, det gick sådär, det går aldrig bra på nationella, är det någon som gör de proven och känner; "yes, detta gick jättebra, jag kunde allt!" nej tror knappast det. Men det gick bra på det muntliga provet, riktigt bra, var inte ens nervös, men sen är jag mer för duskussion än att skriva på ett papper.

det ser ju inte allt för roligt ut, eller hur?Just nu funderar jag på att åka in till växjö, men det äe bara det att i så fall får jag vara i växjö i fyra timmar, så lång tid kan man knappast spendera där, men det kan nog vara roligare än att sitta här:P Växjö är en tråkig stad, om man har varit där i två timmar har man sett allt, jag är trött på den staden, även om jag inte bor där, jag är där bara två gånger i veckan, när jag ska till och från Ingelstad. Men som sagt, det kanske finns något man kan göra, jag får se hur jag gör.

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela