Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Rastlös

Publicerad 2010-10-14 18:05:47 i Allmänt,

Nu sitter jag hemma och har inget att göra, sjukt sugen på bio, får se om jag får med mig resten av gänget också, det verkar inte vara någon annan som är pepp på det, men det kan man ändra på ;)

Jag har varit på Au-pair möte förra helgen, och nu är jag superdupersugen på att åka till USA, fatta vad coolt! Jag ska fylla i en ansökan och sen tar det ungefär 6 månader för dem att hitta en familj, och sen ska familjen ringa till mig och sen ska jag bestämma om jag vill ha just den familjen eller inte. Om jag vill ha det så åker jag på nästa flyg till New York. Den dagen familjen ska ringa kommer jag vara såå nervös, och då ska man försöka prata ordentlig engelska också, dömt att misslyckas. Men om 9 månader är jag antagligen i USA, jag längtar :D

Annars har det varit en bra dag, roliga lektioner, eller ja, slappa är nog det rätta ordet. Magen har också fått sig en omgång på grund av allmänt flummryck med mupparna. Tänk vad bilder kan vara roliga på folk som spelar fot-och brännboll :P

Denna vecka har också balkomittén kommit igång, och denna bal kommer att bli den bästa någonsin i Ingelstads historia! Har också fixat vem som ska ta hand om frisyr och smink, och det bästa av allt är nog att Klara och jag ska gå till samma person, sjukt skoj :D. Nu är det bara klänning som ska inhandlas...


Letar efter ny, bra musik, för jag har tröttnat på det mesta på min spellista, men vet inte riktigt vart jag ska leta. Förslag?

Nu det senaste har jag verkligen börjat inse hur lyckligt lottad jag är, jag har en kärleksfull familj, helt underbara vänner och skolan är hur rolig som helst! Jag menar hur många är det som är glada när man ska åka till skolan? inte så många gissar jag på. Så varför klaga över småsaker om man redan har allt som faktiskt spelar roll?

Denna veckans matte har faktiskt gått förvånadsvärt bra, och det är något att verkligen vara glad för :)) Om jag klarar g i matte c, då blir jag bli glad, men sannolikheten är ganska liten..

Nepp nu ska jag göra operation "få Klara, Jennie, Anna och Emelie med på bio" Önska mig lycka till!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: =D

Publicerad 2010-10-14 18:15:01

http://open.spotify.com/user/maxintosh/playlist/2eSyft4M27s6KLVX3NV4Jo

she & him

junip

why?

tegan and sara

joe purdy

oskar linnros/lasse lindh/håkan

owl city

tant strul

är väl några av de mindre vanliga banden jag kan tänka mig att du gillar, orkar inte gå igenom alla just nu men kan fråga om jag ska rekommendera mer :P

Postat av: =D

Publicerad 2010-10-14 18:22:28

City and colour, nordpolen! :D

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-10-17 19:43:24

Man tackar, ska kolla igenom allt, det kan vara så att det inte är min musiksmak, men jag ska ge allt en ärlig chans :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela