Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Bra tajming!

Publicerad 2011-04-01 13:35:35 i Allmänt,

Jag har inte varit sjuk på år, och så blir jag det under praktiken, kul! Det känns så dumt att missa en massa, även om det bara är två dagar. Igår morse kände jag en enorm klump i halsen ovh kunde inte svälja. Då tänkte jag att det går säkert över och åker till praktikplatsen i alla fall, men när jag började jobba kände jag mig svimfärdig och hade ont i hela kroppen. Då kände jag att det var dags att åka hem, för om djuret som man ska injecera helt plötsligt blir flera och börjar snurra runt, så kan det vara säkrast att inse sina begränsningar.
-
Jobbigt läge, men nu mår jag bättre, men inte helt prima. Jag har upptäckt en sak, det är supertråkigt att vara sjuk! Om man är jättessjuk kanske man inte kan göra annat än att ligga och tycka synd om sig själv, men om man är sådär halvsjuk, så är det svårt att hitta på saker som man klarar av. Så jag tänkte lista 10 saker man kan göra när man är sjuk :)
-
1. Sova- hur skönt är det inte att ta sovmorgon och sova sen igen mitt på dagen? Det enda negativa är kanske att man inte kan sova på kvällen, men det är härligt så länge det varar!
2. Man kan slå sitt eget high score på ett spel, som bubbles, eller kanske man kan leta upp nya beroendespel på facebook, där finns en del kan jag säga!
3. Om man har frukt hemma kan man göra smoothies, det är så gott! Dessutom får man i sig massa antioxidanter och får en fruktsockerkick, vilket gör att man blir piggare och orkar mer.
4. Kolla på en massa meningslösa program på tv, det kan vara så att man blir positivt förvånad. Just nu kollar jag på sjukuset, riktigt bra! Det går en massa gamla tv-serier på dagarna som man helt har glömt bort. Kanske inte så bra som man minns det, men tillräckligt för att orka hålla koncentrationen uppe.
5. Läsa en bok, faktiskt lite underskattat, men väldigt effektivt och lagom krävande
6. Städa- Om man inte kommmer på något roligt så kan man alltid städa, tiden går snabbare än vad man tror.
7. Leta upp roliga klipp på Youtube, eller med favoritartisten, och så helt plötsligt så upptäcker man fler och fler klipp man vill se :)
8. Kolla på gamla foton, både sen när man var liten och på facebook som det blir för mig eftersom jag har lite svårt att få tag på de hemma just nu.
9. Man kan ta en riktig långdusch och verkligen ta hand om sig själv. Ta i hårinpackning, ansiktsksmask osv. man kanske inte blir friskare, men man känner sig desto fräschare, och det kan vara mycket värt!
10. Man kan passa på att skriva inlägg på sin blogg ;)
-
Hoppas att någon kan ta del av mina extremt värdefulla tips!
-
Till råga på att jag är sjuk och inte har något vettigt för mig är kronprinsessparet i Lammhult, de är i Lammhult! Så nära de har jag aldrig ha varit, men nu är jag i Luleå, lite taskigt läga där! Skulle gärna vilja se dem, hoppas att det kommer ett annat tillfälle, men det tvivlar jag på...
Behöver jag säga att jag är för monarkin?
-
Jaja, men nu är det nog dags för mig att äta, see ya!
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela