Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 29

Publicerad 2011-04-04 20:09:45 i Allmänt,

Det här ska jag bli när jag blir stor.
-
Jag tror, om ni följer bloggen, ganska väl vet vad jag vill bli när jag blir stor. Jag vill jobba inom någon stor organisation, Rädda Barnen, FN, BRIS, något där jag har möjlighet att förändra. Jag ska jobba häcken av mig tills jag når dit, för det är något jag drömt om i många år nu, jag vill och jag längtar :D!
-
Jag ska också bli en bättre människa när jag blir stor, jag vill alltid förbättra mig och bli så bra jag någonsin kan bli.
-
Först och främst ska jag till USA, och sen plugga, antagligen i Lund, sen är det ingen som vet vart jag tar vägen, kan vara så att jag flyttar till USA, eller stannar kvar i Sverige, får se lite vad som händer.
-
På ett sätt är studenten ett kliv in i vuxenvärlden, på riktigt. Det är då att ta allt ansvar själv och styra över sina egna öden. Man kanske tycker att man är fullärd och fullvuxen nu, men man har fortfarande en bit kvar. Jag hoppas att jag är redo för att ta studenten, jag är sjukt sugen på att göra annat än att sitta i en skolbänk hela dagarna i alla fall.
-

Dagens citat: Om man siktar mot stjärnorna når man alltd trädtopparna!
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela