Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

En vecka i USA

Publicerad 2011-08-22 23:54:59 i Allmänt,

Under en enda vecka har jag nog fått uppleva mer än vad man kan göra under ett år! Det är helt sjukt, jag är verkligen här! Helt sinnes, eller hur Linn ;)?
Jag kan börja från början, jag hoppade på flyget i Göteborg med fyra andra underbara tjejer, hade nog inte klarat av den resan hälften så bra om inte ni var med, tack!
-
Vi kom till Au Pair skolan i NY på Long Island, helt okej ställe, toaletterna kunde ha varit bättre, men varför klaga liksom? Jag träffade Mycket väldigt trevligt folk, och hade det allmänt sjukt kul. I torsdags åkte vi in till New York city, fatta vad coolt! Jag skojar inte om jag säger att man fick nackspärr, allt var så sjukt högt upp, ingen kan fatta känslan förrens man har varit där. Vi åkte runt med en buss och en guide som pratade som en galning, det var så mycket att se :P. Efter var vi på Top of the Rock, högst upp i Rokefeller Center, och kollade in New York uppifrån. Det var nog en utav de vackraste utsikter jag någonsin sett, finner inga ord. Att se central park breda ut sig mitt i ett vimmel av höghus och vägar, och Empire state building, nej jag kan inte beskriva med ord hur det var. Efter fick vi fri tid i NY, så vi gick till Times Square, Broadway, och sen tillbaka till Empire state building. En liten rolig sak var att vi såg ett massa folk utanför en byggnad i Times Square, men vi gick bara förbi. Senare fick vi reda på utav de andra att Lady gaga var därinne, det var till och med Au Pairer som fått kort på henne! Inte så kul att veta att vi gick förbi henne, men sånt som händer ;)
-
Så i fredags efter en 7 timmar lång bussfärd kom jag till familjen, pojkarna vinkade med svenska och amerikanska flaggor, och allt var väldigt sött. Vilket hus jag har kommit till! Näst intill ett slott, allt är helt underbart fint, och familjen har inte en eller två bilar, utan fyra! Föräldrarna är helt underbara, verkligen genuint trevliga människor. Pojkarna är söta, men de är inte alltid änglar, så det ska bli kul att se när jag har börjat jobba "på riktigt" om mina uppfostringssätt funkar eller inte. Imorgon ska jag köra bil för första gången, önska mig lycka till! Här kommer lite bilder från veckan :)


Liten del utav klassen, vår grupp skulle demonstrera hur 7, och 8-åringar beter sig, det blev tillslut en rolig, men väldigt kort pjäs.


New York Cheesecakes, helt underbart goda!





utsikt från Top of the Rock!





Hur sött är inte detta på en skala?

Allt som allt är livet helt underbart just nu, I am living the American dream!

Kommentarer

Postat av: rebecca

Publicerad 2011-08-23 00:55:31

Underbart matilda! nu håller jag alla tummar för att det fortsätter såhär! kul att prata med dig! ha det bäst!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-08-23 08:41:13

va glad jag blir när jag läser detta! klockan är halv nio och jag gråter redan floder.. hehe. jag saknar dej så! <3

Postat av: Moa

Publicerad 2011-08-23 16:45:15

Nu andas jag ut... du lever! Har nästan oroat ihjäl mig och inte kunnat sova på nätterna x) Men du verkar ju ha det toppenbra! Är så glad för din skull! Saknar dig <3

Postat av: kajsa

Publicerad 2011-08-24 00:59:06

Åh vad härligt Matilda! Vad glad man blir av att allt har gått och går så bra :)

Massa kramar <3

Postat av: lilla Lilian i det stora landet

Publicerad 2011-08-27 01:51:17

Hej kära du!

Underbart att höra att du har det bra!!!

Är så himla glad över att ha träffat dig du härliga människa! Jag har det toppen jag med :) Någon gång framöver måste vi ta och ses, jag menar vi bor ju inte så långt ifrån varandra direkt :)

Fortsätt hålla mig uppdaterad med bloggen!

Kramar från Lilian!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela