Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

7 Dagar till jul, och 10 Dagar kvar tills New York!

Publicerad 2011-12-17 21:51:07 i Allmänt,

Ja, hjälp, vart har tiden tagit vägen? det var ju Halloween för en vecka sen, usch, tiden går för snabbt, snart kommer jag ju åka hem ;). Vi ska till New York snart, fatta eller??? Och över nyår dessutom, jag menar hallå, vet inte om vi ska vara på Times Square än, det är ju det här med att stå och frysa hela dagen, jag vill, men det är ju 3 andra som man ska försöka övertala...

Ja, och eftersom det är juletider så har det varit väldigt mycket att göra, och desto mindre sömn.....
Förra veckan var det väldigt mycket jobb, tre sena kvällar, och mycket träning, försöker träna nu 4-5 gånger/vecka, och tro mig, det behövs! Förra helgen var jag på Lucia, och det var så sjukt mysigt, så glad för att vi har den traditionen, Lucia innebär jul, det är startskottet på något vis. Alla sjöng superbra och efterråt var det pepparkakor, butterkaka och glögg, tro mig, jag svävade på moln.
Efter det så var vi på fest, riktigt trevligt, börjar vänja mig med alla latinamerikaner nu, haha, och all spanska, jag kommer säkert kunna prata spanska efter detta året!
På söndagen var det återhämtning och julklappshandling som gällde, jag är helt färdig med mina julklappar nu, och en del klappar är jag mycket nöjd med också, hoppas att alla blir nöjda.

Igår (fredag) efter jobbet så åt jag med familjen, och min kära värdmamma är ju helt underbar. Hon har köpt svenska pepparkakor till mig, som de faktiskt säljer i en inredningsaffär här, det var så gott, har ätit alldeles för mycket. Mina värdföräldrar är allmänt för trevliga, jag går ju inte och lägger mig förrens 12, 1 varje kväll för jag sitter uppe och pratar med dem, ett ganska angenämt problem.

Sen åkte jag till Martin där resten av gänget väntade och vi gjorde en gift-exchange, och hela idén var att ingen skulle veta om vem man gav till, jag hade Martin att ge till, och han gav till mig med, och Mariana och gaby bytte med varandra. Jag gav Martin en I love Bacon kokbok, dels för att han är väldigt bra på att laga mat och sen för att det finns nog inget i denna värld han älskar mer än bacon. Han gav mig ett Body-shop kit, vilket alltid uppskattas av mig, hehe. Sen åkte jag hem och Elina kom till mig, vi åt papparkakor och hade lika kul som vanligt. Även om jag har min familj, Gaby, Martin och Mariana, så är det skönt att ha någon annan som man känner sig riktigt nära med.

Idag bjuder dagen på middag hos Martins värdfamilj och sen blir det att vi ska till en klubb i DC, vill dansa loss nu, var ett tag sen.

Barnen har börjat på karate, och ni ska veta hur sött det är när min 4-åring tar på sig uniformen och gör alla sparkar och grejer, skitkul att kolla på! Det blir mer körande, men det gör inget, jag får lite mer tid för mig själv utan att någon skriker Matilda hela tiden. De är jättetaggade för jul nu, och det är ganska bra för man kan hota med att tomten kan ta bort en klapp från deras lista, och det funkar alltid.

Jag trodde jag skulle ha mera hemlängtan nu, men jag mår bra, men det blir konstigt den 24:e, då kommer det kanske inte vara lika bra, men men, jag har ju världens bästa värdfamilj så jag kommer överleva.

Nästa vecka blir en sparande-vecka, för jag vill kunna shoppa loss ordentligt i The Big Apple, och sen måste jag beställa flygbiljetter till Texas, det kostar en del, så måste ta bort lite pengar till det med.

Som jag säger i nästan alla inlägg, jag lever verkligen ett drömliv här, jag ska inte klaga för det är få människor som har så roligt som jag har det just nu.

Bilder!

Utanför biografen
Utanför biografen, innan New Year's eve


Det var ju det här med större storlekar på läsken...
Det var ju det här med storlekarna på läsken...


Jag och familjen var på något som kallas för Ice, det är ett tält där de har gjort isskulpturer från olika kända filmer varje år, denna gången var det Madagaskar.

De hade gjort massa isskulpturer från Madagaskar, i färg och allt, ganska coolt





Gift-exchange
Gift exchange


Gift exchange

Var tvungen att köpa choklad vid Lucian, den tog snabbt slut...
Jag var tvungen att köpa choklad vid lucian, den tog slut lite för snabbt...


Puss och Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela