Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

3 veckor :D

Publicerad 2011-07-25 23:02:34 i Allmänt,

Om exakt tre veckor från nu, så är jag i New York, och påbörjar mitt livs äventyr, och jag är inte ens nervös. Ja, jag vet att det är något fel på mig, men det var väl inte så förvånande.
-
Antagligen har jag inte riktigt fattat det än, för om jag hade gjort det, så skulle jag förstå att ett år är en lång tid, och ett år är ännu längre tid om man inte trivs eller har hemlängtan. Fast, tänk vad kul det kan bli, eller det kommer att bli kul, och jag längtar :D
-
Familjen känns toppen, de verkar vara så genomgoda människor, har då idag fått mina första biljetter till en baseballmatch, jag säger bara Go Pittsburgh Pirates Go! Lite coolt faktiskt, ska bli kul att se en ny sport :).
-
Skänker mina tankar till Norge, det är en tragedi, en tragedi som aldrig kommer att gå ur folks tankar. De stackars ungdomarna som var politiskt intresserade, morgondagens ledare, bli helt nerskjutna av en sådan psykiskt störd man som använde 5 magasin, och inte ångrade ett skott. Det lite humoristiska var att alla trodde att det var al-qaida, till och med TT gick ut med det, men det visade sig vara en helt vanlig norrman. En man som man aldrig medvetet skulle undvika. Alla förväntade sig att det skulle vara en "typisk" terrorist från arabvärlden.
I alla fall så sörjer jag med vårt grannland, det var många helt oskyldiga som dog....
-
Det var allt för mig just nu, ska försöka bli bättre på att upptadera bloggen i USA :)
-
PussoKram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela