Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 15

Publicerad 2011-03-16 19:21:23 i Allmänt,

Mina Drömmar.
Jag har många mål och drömmar som jag vill uppnå, här är några:
-
Jag har höga karriärsmål, och då inom statsvetenskap som det ser ut just nu. Jag tänker mig att jag vill jobba inom någon stor organisation som BRIS, rädda barnen eller till och med FN. Just nu letar jag lämpliga universitetsprogram, och har hittat några stycken, men kan inte bestämma mig. Det jag vet är att jag vill komma högt upp, jag vill kunna göra skillnad, det är stora mål, men jag hoppas på att jag kommer en bit.
-
Med tanke på att jag har så stora karriärsmål så kommer jag antagligen skaffa familj ganska sent, men någon gång vill jag sakffa familj. Då ska jag bo i ett stort hus med liggande paneler, och med en maffig ingång, tänker mig att det ska likna huset i the notebook ;). Om jag har så mycket pengar det är en annan sak, men man kan altid drömma.
-
När jag har tid ska jag definitivt skaffa en grand danois, de är så sjukt fräcka. Fatta att gå ut med en sån, då får man respekt, det gäller bara att man har uppfostrat den ordentligt. Det är något som jag drömt om länga och till skillnad från mina tidigare drömmar så är den här inte helt omöjlig att uppnå :P.
-
Framför allt vill jag ta vara på livet och ha så kul som möjligt!
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela