Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 22

Publicerad 2011-03-23 20:04:45 i Allmänt,

Det här upprör mig.
-
Det som upprör mig mest är orättvisor såsom krig, felbehandlingar, sjukdomar och svält. När jag ser sånt blir jag väldigt frustrerad eftersom jag vet att jag själv inte kan göra något åt det, att det händer medan jag står och tittar på.
-
Jag blir upprörd när någon människa sviker, eller på något sätt sårar en annan person, det spelar ingen roll vem det är, jag blir lika upprörd i alla fall.
-
När en person ignorerar en, eller idiotförklarar en typ som vid praktiker :P. En del tror verkligen att man inte kan någonting, men denna gången har det varit förvånadsvärt lite sånt, skönt!
-
Jag blir inte upprörd, men irriterad på folk som tror att allt kretsar kring de. Det spelar ingen roll hur alla andra mår, bara man själv mår bra. De kan prata om sig själva i timmar, utan att någon annan får en syl i vädret, hallå? Det finns fler än du! Tänk på andra istället, världen mår bättre då.
-
Jag försöker verkligen lyssna och vara till hands så mycket som jag kan, jag vill vara den personen som man alltid kan komma till. Jag hoppas att jag lyckas någorlunda.
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela