Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 26

Publicerad 2011-03-27 11:33:46 i Allmänt,

Mina rädslor.
-
Min största rädsla jag har är att någon i min familj blir allvarligt skadad eller dör. Jag vill inte förlora ytterligare en familjemedlem, det räcker gott och nog som det är. Om jag inte vet vart någon är, eller kommer inte hem på utsatt tid blir jag superorolig och ringer fullständig ner personen tills den svarar. Jag förväntar mig alltid då det värsta. Väldigt jobbigt och energikrävande kan jag säga, för oftast är det ju inte så farligt alls.
-
En lite mindre allvarlig grej jag är rädd för det är att inte lyckas med allt som jag vill, för det är en del. Jag vill ha en karriär som jag blir framgångsrik i, jag vill ha kul och ta vara på livet,  småningom vill jag ha familj också. Jag måste lyckas, annars lär jag bli deprimerad :P. Har alltid haft höga ambitioner, det kan komma ifrån lågstadiet då jag inte var bra på något alls, jag fick extrahjälp i allt, men sen höjde jag mig och blev helt plötsligt lika bra som alla andra. Jag vill nog inte komma tillbaka till det då jag är bland de sämsta, jag vill utmärka mig.
Det finns inget direkt djur jag har superfobi för, visst jag tycker inte om huggormar eller snokar som slingrar vid fötterna, men tama ormar kan vara riktigt mysiga. Spindlar är väll inte favoritdjuret heller, men bara de inte är håriga går det bra ;).
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela