Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 27

Publicerad 2011-03-29 19:42:38 i Allmänt,

Min favoritplats.
-
Hmm, väldigt svårt att välja bara en! Det finns dock en plats som jag saknar extra mycket nu när jag är i Luleå. Det är all naturen kring huset hem-hemma. Det är så avslappnande att komma hem och se all grönska och höra alla fåglar. All stress som jag kanske haft försvinner så fort jag går utanför dörren. Det är så härligt att gå i skogen med hundarna och bara njuta av naturens alla ljud, då får man rum med sina egna tankar lite bättre. Skogen är en rensingsplats för mig, hur kul det nu låter :P
Jag får inte den känslan i alla skogar och stigar, antagligen är det för att jag känner mig helt trygg och känner naturen hemma lika bra som min egna ficka, vet exakt vilka träd som står vart.
Det är speciellt fint när det blir vår och björkarna slår ut, man kan inte bli annat än glad när man ser alla knoppar!
-
Önskar att jag hade en bild, men har ingen bra, får fixa det någon gång!
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela