Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

dag 9

Publicerad 2011-03-08 21:19:34 i Allmänt,

Min tro eller livsfilosofi
-
Detta är något som jag funderar och reflekterar över ofta, jag vill tro att det finns en annledning till att jag sattes på denna jord.
-
Jag tror att det finns någon högre makt, om det är gud, ödet, det finns någonting som är större än mänskligheten. Det sker saker som är mirakel, frågan är bara vart de kommer ifrån. Det vore enkelt att tro på kristendomen, och jag önskar att jag gjorde det, men jag har inte fått något tecken på att Gud finns, jag måste se för att tro. Jag är konfirmerad och umgås med många kristna, men ändå är jag inte övertygad, skulle vilja bli det, för jag får nästan panik när jag tänker på att jag bara kommer ruttna upp efter mitt jordeliv.
-
Jag vill tro att det finns en mening med allt, det är mycket lättare att handskas med svårigheter då. Jag vill också tro att efter motgångar kommer ljuset. Om man lever ett bra liv, så får man det bättre. Jag vill veta varför min pappa dog, hoppas att det bär med sig något gott i framtiden, har dock väldigt svårt att se det, och kommer nog kanske aldrig göra det. Kanske är det så att jag inte skulle blivit samma person om han fortfarande skulle vara i livet, kanske...
-
Nu tror jag att ingen orkar läsa mer om mina djupa tankar, men det är skönt att skriva av sig ibland.
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela