Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Första veckan avklarad!

Publicerad 2011-03-06 09:20:43 i Allmänt,

Nu har jag och Emelie avverkat första veckan i Luleå, och det har varit händelserikt!
-
Fantastiskt nog har vi hittat allt, aldrig gått vilse, jag hade åtminstonde räknat med att vi skulle vara mer lost än vad vi har varit.
Vi dock lyckats skämma ut oss på konsum, när alla varor var på bandet och inräknade kom emelie på att hon glömt sin plånbok och det var hon som skulle betala, så då var det bara att fråga snällt om vi kunde springa och hämta den. Väldig tur att vi har så nära till lägenheten!
-
Vi hade köpt busskort, men det visade sig att när vi hoppade på bussen på måndagen så gällde inte det busskortet på de bussarna, suck! Då var det bara att betala, men det visade sig sen att de bussarna vi skulle åka gick väldigt ofta, så det var bara en dag av förvirring!
-
De första dagarna på praktiken var inte roliga, som vanligt. Jag har fått vara inne på operation denna vecka, och då är det svårt att ta egna initiativ, man måste lära sig alla rutiner först. Det är dock svårt att veta rutinerna om ingen talar om det för en, men jag har fått lära mig själv efter hand och efter 3 dagar så vände det och i fredags stod jag nästan still alls. Har varit med om mitt första kejsarsnitt, superhäftigt! Det var så kul att få liv i valparna, eller kul, coolt är väll det rätta ordet.
Hoppas att jag får vara inne  på operation nästa vecka också så att jag verkligen lär mig och får in allt!
Emelie har varit på vårdavdelningen, och för henne har det gått toppen! Det är många härliga människor som jobbar där, vilket är skönt.
Jag tror att jag kommer klara av 8 veckor på djursjukhuset utan problem!
-
Men hjälp vad trött man är när man kommer hem! Vi jobbar från 8 till 5, om vi har tur! Så vi kommer hem vid halv 6 då ska man laga mat och äta, då har klockan blivit 7. Vem orkar göra något vettigt då? Jag hade tänkt att träna några gånger i veckan, denna vecka orkade jag träna en gång. Antar att man måste komma in i det först, hoppas att man inte är lika slut de andra veckorna.
-
Luleå är en väldigt fin stad, med alla affärer man kan tänkas vilja ha, och det har inte varit alltför kallt, minus 7 som mest tror jag. Tur att vi inte kom någon vecka tidigare, för då var det minus 30 varje dag...
-
Än så länge så går allt väldigt bra, och jag tror att vi kommer klara av att vara här uppe! :))
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela