Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Omstart

Publicerad 2012-12-29 22:45:49 i

Nu kör vi igen, nu är det dags att försöka återskapa denna blogg. Anledningen till dess tillfälliga bortgång har jag inte riktigt svaret på. Kanske för att jag har påbörjat ett nytt liv och har varit tvungen att själv komma in i det, innan jag kan börja dela det med andra. Nu efter en termin på universitetet så kan jag med säkerhet säga att jag på riktigt fått rutin på allt.

Tja, vad är det som exakt har hänt? Jag kom hem från USA en och en halv vecka före planterat, för att kunna överraska alla här hemma. De enda som visste om det var mamma och Lisa och Alma. När jag åkte hem med mamma från Landvetter ringde jag på hos min syster direkt. Stackarn blev så chockad så hon lipade i två timmar.. Jag överraskade alla tjejerna hemma med, Lisa och Alma hade ordnat en tjejkväll, och när alla hade kommit så hoppade jag fram där bakom en gardin, fatta vilken känsla. Jag hade saknat alla, mycket mer än vad jag hade trott.

Två veckor efter hemförd var det dags för ett nytt äventyr, flytta till Linköping och börja på universitet. Det var ganska pang på, men det var nog bra för min del, då kunde jag lägga kraft och energi på det, istället för att gå runt och tänka på USA stup i kvarten.

Jag trivs sjukt bra, både på programmet, och i Linköping, känns som om jag hamnat rätt. Alla kurser vi hittills läst har varit intressanta, jag menar, vems hjärta bultar inte lite extra när man läser svensk politisk historia, och makroekonomi?
Klassen jag har hamnat i är också underbar, alla är positiva, lätta att prata med, och mogna, verkligen på ett helt annat sätt än i gymnasiet. Eftersom hela klassen är intresserade av politik så blir det en hel del intressanta, och väldigt djupa diskussioner, loooove it!

Detta inlägget har hittills varit äckligt glatt och positivt, man vill inte höra att någons liv verkar vara perfekt, då blir ens eget ännu sämre. Jag kan säga att det inte går en dag utan att jag tänker på min värdfamilj, hur det skulle ha varit om jag hade förlängt. Jag tänker också mycket om det var rätt beslut att börja plugga nu, hade gärna velat resa mer, men nu lär det ta ett tag innan jag kan göra det. Det är beslut som jag aldrig kan ta tillbaka, så jag försöker inte tänka på det för mycket, men jag har en tendens att drömma mig iväg lite för ofta.

Nu var första inlägget skrivet på 5 månader, nu ska jag försöka se till att det blir några fler!

Puss & Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela