Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Melodifestivalen deltävling 3

Publicerad 2012-02-26 03:26:32 i Allmänt,

Just nu är jag superarg! Jag ville kolla på fjärde deltävlingen men då ska inte den laddas upp förren på söndag, grejen är den att nu är klockan 02.57 på morgonen i Sverige, och då är det minsann söndag!

Fast, jag har ju inte skrivit om deltävling 3 än, så jag tänkte att jag kunde göra det, innan jag stämmer SVT.

Så en liten genomgång då.

Youngblood-Youngblood: Först och främst vill jag säga att det inte funkar att göra en låt som har samma namn som gruppen, det blir egoistiskt på något sätt, man vill sjunga om sig själv liksom. Många nya grupper använder sig av det, för att verkligen få ut sitt namn, men låtarna blir aldrig bra. Skitkass låt, hjälp, inget värde i den alls, för mycket. Killarna var inte så snygga heller, så att de kom till andra chansen var ett mirakel. Sverige behöver grupper, så önskar att de ska tuffa till sig i kommande låtar.

Maria BenHajji- I mina Drömmar:
Webbjokern, som aldrig under sina år har kommit med något vettigt, kom ändå med vad jag tycker var en fin låt, tråkig? Ja, men hon var skicklig, tyckte om hennes röst, men inget andra chansen värde kanske.

Mattias Andreasson- Förlåt mig:
Var det bara jag som tyckte att låten var bra? Helt klart bästa svenska låten i hela mello i år. I mitt huvud var också denna låt värd en finalplats. Jag var helt hundra på att Mattias skulle gå vidare när det stod mellan han och Ranelid (som jag anser är en light version av Thorsten Flinck). Innan så har jag skrivit att jag är så glad för att det verkar som om svenska folket äntligen röstar på låten, och inte artisten, men jag tror jag ändrar mig igen. Det kan vara så att svenska låtar tar längre tis att ta till sig, man behöver lyssna många gånger, sen börjar vi också bli vana vis att aldrig höra låtar på svenska, förutom Veronica  Maggio och Håkan, så i det anseendet kanske det inte var så konstigt. Jag är i alla fall imponerad av att han skrev allt helt själv, och ser fram emot hans skiva.

Love Generation- Just a Little Bit: Ja, ännu ett tecken på att svenska folket gick på droger i lördags. De förtjänade att gå till andra chansen, mycket mer än Youngblood, mycket bättre låt, nummer och allt. Jag tror att det som blev fel var kläderna, för de var inte snygga, det blev för mycket. Men denna låten är mycket bättre än låten förra året, de låter bättre sångmässigt också.

Carolina Walin Pérez- Sanningen:
En låt som jag tror blir bättre efter att man har lyssnat på den ett antal gånger. Jag tyckte den var bra, men passar inte alls i mello-sammanhang, och trummorna i bakrunden, det funkade inte med låten. Hon ska vi nog hålla koll på i framtiden, tror att hon kan hitta på något nytt.

Andreas Johnsson- Lovelight: Låter precis som alla andra låtar som han har gjort, fast lite sämre, så även i detta fallet röstade tittarna på artisten. Väldigt förutsägande, supertråkigt, men alla lite äldre damer tycker ju att han är såå bra. Blev inte förvånad att han gick vidare, det var en av tippningarna som jag faktiskt fick rätt i den kvällen.

Molly Sandén- Crying: Var så rädd att hon skulle ha en medioker låt, att hon skulle vara för tråkig, men oj så fel jag hade! Låten var bra, men hennes insats på scenen gjorde allt, jag fick gåshud, hon sjunger ju som en gudinna! Så jag tror att i stunden så ville nog Eric gärna ha henne tillbaka. Dock verkar hon ha fångat killarna i Youngbloods intresse, såg på ett klipp om vilka de trodde skulle vara största hotet och de sade Molly, och sen var det åtminstonde en av killarna som rodnade och vinkade till henne, och det var den snyggaste av dem, så varför inte, satsa vetja Molly!

Björn Ranelid ft Sara Li- Mirakel: Ni förstår nog själva vad jag tycker om låten, eller det är inte ens någon låt. Jag FATTAR inte hur den kunde komma till finalen, vilka idoter röstade? Antagligen äldre människor, eftersom alla på chattar osv efteråt var extremt negativt inställda till denna låt, så det måste vara folk som inte vet hur man använder datorer. Och stackars Sara Li, hon kunde ju sjunga och allt, huuur kunde hon sjunka så lågt att hon ville ställa upp med Björn? Usch och fy!

En extremt konstig deltävling, inget gick som det skulle, förutom Mollys finalplats då. Ganska låg kvalitet, hoppas på bättre i deltävling 4!

Måste säga att ännu en gång så imponerar Sarah och Gina, vilka grymt bra programledare! Vill ha dem nästa år igen!



Så, nu är klockan 03.26, och ännu har SVT inte lagt ut från sista deltävlingen, låt stämningen börja!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela