Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Det var ju det här med att vila upp sig...

Publicerad 2012-01-15 20:42:11 i Allmänt,

Haha, japp, har sammanlagt sovit 9 timmar denna helgen, great! Det är inte bra för kroppen alls, jag är helt slut, känner mig utmattad. Fast, man är ju bara ung en gång, sova kan man göra när man är gammal!

I fredags var det dags för klubb igen, denna gången till Ultrabar, mycket bra klubb, tre våningar med olika dansgolv. Det var bara tjejer ute, så det var riktigt kul!

Upp igen tidigt på lördagsmorgen, skulle till Elina, och även underbara Lilian, som jag träffade på träningsskolan i NY för 5 månader sen, har inte träffat henne sen dess! Så ni kan ju förstå vad vi kramades när vi sågs! Lilian bor i Wilmington, 2 timmar från mig, och måste säga att hon smittar fullständigt av sig med hennes spralliga energi. Vi tre hade en toppendag, så skönt att prata svenska så mycket. Självklart åkte vi och åt på IKEA, och sen åkte vi hem till mig och vär där tills de var tvungna att åka hem. Innan de åkte så hade Lilian en liten present med sig till mig, en tavla som hon har målat! Hon är nämligen konstnär, och jag har bett om en tavla, men visste inte att den skulle komma då. Helt underbart vacker tavla, bilder kommer! Så tack Elina och Lilian för en sådan underbar dag!

På kvällen var det lite partaj, och vi hade lika kul som vanligt, fast som sagt, sömnen är lidande...

Nu ska jag snart iväg med Laura, en tysk au pair, och ut och äta, sen ska jag faktiskt sova!

Puss o Kram!
Matilda

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-01-16 04:14:25

UNDERBARA DU!

Tack för en härlig dag!

Har sagt det förr och kommer säga det igen

-Är sååå glad över att ha lärt känna Dig och Elina!



STOR KRAM!



Ps. Det är din sprudlande energi som smittar av sig på mig! :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela