Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Helgen då Matilda upptäckte att skidåkning är det bästa som finns!

Publicerad 2012-01-24 19:31:18 i Allmänt,


Min helg har stavats skidåkning. Vi åkte upp till Bear Creek, ett litet ställe i Pensylvania, med cirka 15 pistar. Inget Trysil direkt, men helt tillräckligt för mig. jag fick mitt eget hotelrum, med utsikt över backarna, så sjukt fint. Vi åkte inget på fredagen, vi åt och sen så småningom sov. Lördagen var dock lite mer liv i, åt en riktig amerikansk frukost med ägg, bacon, och french toast. Sen fick jag hjälpa till med att få på barnen all utrustning, de skulle alla gå på skidskola, ingen av dem hade åkt innan.

Sen fick jag äntligen komma iväg. Jag hade glömt hur roligt det var att åka, jag bara log hela tiden i skidbacken. Skulle ha åkte hela kvällen, men jag skulle faktiskt jobba på lördagskväkllen.
I söndags åkte jag från 10 till 10, hjälp vad härligt! åkte en hel del med familjen också, fatta vad barnen plockade upp skidåkning snabbt, de kunde ju åka, undra om jag lärde mig åka så snabbt. Familjen gav upp vid 5, jag åkte hela kvällen, ville aldrig sluta. Ni kan ju förstå vad ont jag hade i kroppen igår, allt ömmade.

Åkte hem igen i måndags, skulle ha åkt, men det regnade så det blev inte så mycket med det. Vi sov lite senare, åt frukost och åkte hem igen, men fatta vad kul jag har haft det!

Så jag måste säga att det finns inte mycket i världen som slår skidåkning!







George var taggad för sin första dag i backen!


Max var självklart helt orädd.


Min utsikt från hotelrummet, sweet!


Hotellet


Mitt rum.


Puss o kram!
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela