Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Florida, the Sunshine State

Publicerad 2012-07-10 20:34:58 i Allmänt,

Det är med lite ironi som jag skriver rubriken, det är sagt att Florida är bland de mest solsäkra staterna i hela USA, och både jag och min familj hade räknat med en riktig solsemester. Men, då hade en tropical storm (fråga mig inte vad det heter på svenska) bestämt sig för att komma in över Florida, och Tampa, är vi bodde. Grejen var att Debbie (vilket de döpte stormen till) rörde sig aldrig, utan stannade på samma ställe, vilket är extremt ovanligt. Så, utav 5 dagar, såg vi solen en dag... Awesome, I know.
Vi bodde i ett hus, vilket var skönt, precis vid en golfbana, som säkert skulle ha varit drömläget, men som sagt, det regnade en hel del..

Fast, vi gjorde det vi ville i alla fall. Först åkte vi till Kennedy Space Center, ni vet där alla raketer skjuts upp. Det var ascoolt att se avfyrningsplatserna, vad det nu kan heta med ett finare ord... Vi fick till och med träffa en riktigt astronaut, och fick en bild med honom, det ni!
 
Sen var det dags för Disney World, Magic Kingdom. Alla dessa bilder man har sett på slottet, och vilka enorma förväntningar jag hade. Det var jättefint, helt underbart vackert, fast, allt skulle nog varit lite bättre, om jag var 10 år yngre. Det var kul, men många attraktioner var för mesiga, och köerna dit var enorma, ingen var under 80 minuter, fatta att stå så länge om man har små barn? Det funkar ju inte. Jag och Simon hittade en cool berg och dalbana som helt och hållet gick i mörkret, så man hade ingen aning om hur man åkte. Det ända man såg var stjärnor i taket, den var säker inte så farlig om man hade sett den, men den var läskig när det var helt kolsvart. Den var cool, aldrig åkt eller sett något liknande. Jag fick mitt kort med slottet i bakrunden också, så jag är nöjd!
 
Nästa och sista parken var Universal Studios, vi valde att gå på Island of Adventures, eftersom Harry Potter delen ligger där. Denna park var helt sjukt cool, aldrig sett något liknande. Allt var stort och galet, som hela USA är i och för sig, men vilket arbete det måste ha varit att bygga parken! Min favoritfdel var Harry Potter, de hade gjort det precis som i filmerna, man kunde gå in på Olivanders, bröderna Weaslys trolleriaffär, och Hogwartz. Själva Hogwartz var en berg och dalbana, men när man var i kön, så kunde man se alla målningar som pratade, Dumbledores Kontor, väldigt fräckt! Så helt klart den bästa parken, den sista dagen, med det bästa vädret, härligt :D.
 
Allt som allt, Florida var gött, även om Debbie gjorde det bästa för att förstöra...
 
Nu kommer en hejdundrandes massa bilder!
 
 
-Kennedy Space Center-



-Magic Kingdom-


-Island Of Adventure-
 
Ganska tufft, eller hur?
 
Puss o Kram
Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela