Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Vilken vecka, så långsam, men ändå så bra

Publicerad 2012-06-07 21:03:10 i Allmänt,

Det har hänt ganska mycket förra veckan, lilla jag har ju faktiskt gått och fyllt 20, känner mig väldigt mycket mer vuxen, eller kanske inte.

På min födelsedag så bjöd min värdamilj med mig på middag, på en supermysig restaurang. Min kära värdpappa tog bilder som en galning, och barnen kunde inte sluta säga grattis. Efter middagen så fick jag cupcakes, med ljus i, så jag fick äntligen höra "make a wish" som man alltid ha hört i filmerna. Ska dock inte avslöja min önskan, då går den inte i uppfyllelse, och det skulle vara förskräckligt!

Sen var det då presenten, det var inte vilken present som helst, ett par diamantörhängen! Shiiiiiiit. Jag liksom, ägare av diamanter, galet är nog det rätta ordet. Jag bara satt där, med öppen mun, och visste inte vad jag skulle säga utom O My God. Kunde inte sluta kolla på dem.

I onsdags så var jag ute med några av mina vänner, åt på cheesecake factory, och jag tog faktiskt en cheesecake, något som jag inte har unnat mig på flera månader. Det blev en cocos med vit choklad, sjukt gott. Fast det bästa var sällskapet, jag hade så roligt, är så glad för mina vänner här, alla är helt underbara! De har gjort mitt år perfekt.

I fredags morse så åkte jag, med typ 200 andra au pairer till Niagarafallen i Kanada. Det är en utav kurserna jag har tagit, tre dagar i klassrummet, i DC, och sen en hel helg i Niagarafallen, ganska chill. Fallen var helt enorma, så imponerande. Det faktum att man kan dricka när man är 19 i Kanade gjorde inte helgen värre direkt. Vi åkte båt precis nedanför fallen, och vi gick så man kunde se fallen bakifrån, om man nu kan säga så, sen blev det utgångar också, så klart. Helgen blev toppen, hade så roligt.

Fast, även om förra veckan var fylld med roligheter så hade den inte kunnat gå långsammare, det faktum att mamma, Simon, och Joakim ska komma imorgon gör det omöjligt för klockan att gå tillräckligt snabbt. Jag längtar så efter att få krama om mamma och bror, 10 månader sen vi sågs sist. Det ska bli kul att se hur mycket längre Simon är, när jag åkte var han lika lång som mig, men nu tror jag att han är huvudet längre. Det är galet vad mycket som kan hända på ett år. Ingen kan ana vad kul allt ska bli, vi ska åka till NY i helgen, sen ska vi till Orlando, och gå på Disneyworld, och allt vad det heter. Så coolt, och jag hade inte velat göra det med någon annan än dem.

Så de kommer imorgon klockan 15.00 (lokal tid), fram tills dess, så kommer sekunder kännas som timmar!

Bilder!

Kära Elina köpte väldigt uppskattade saker till mig, tack vännen!

Här har vi äkta vara!

Min andra familj


I Niagarafallen innan båtturen, ja ponchorna kom på köpet ;)


Det ska komma fler bilder från Niagarafallen, men jag måste få de skickat till mig bara :)

Om 16 timmar så har min familj landat, undra om jag kommer kunna sova inatt...


Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela