Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

7 månader.

Publicerad 2012-03-16 17:30:03 i Allmänt,

Det har nu gått 7 månader sen jag satt på planet till USA, 7 månader! Jag ska "bara" vara här i 5 till, galet....

Hur kan det ha gått så snabbt? Nyss var det jul, och nu är vi i mars, även om det känns mera som sommar efftersom vi har haft kring 25 grader varje dag hela veckan. Nu börjar jag känna att detta är mitt nya liv, jag har liksom kommit in i det på riktigt, det kommer att vara en omställning när jag åker hem igen.
Pratade med Sosso igår, denna underbara människa, hon tyckte det kändes som om jag skulle komma hem snart, men det ska ju gå en hel vår och sommar först, så du får vänta lite till vännen!
Men jag har massor av roligheter att se fram emot i vår!

  • Om tre veckor åker jag till Miami, Florida med min värdfamilj, nice!
  • En månad från nu ska jag på någon slags bal med massa marinsoldater med Elina, så det blir att shoppa klänning snart!
  • Förhoppningsvis ska jag till Chicago över en helg.
  • I juni så ska jag åka till Niagarafallen.
  • Efter det så ska min familj komma och stanna i två veckor :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.
  • Jag hoppas att kunna boka biljetter till LMFAO som kommer hit.

Efter allt detta är det juli, och sen är det bara en månad kvar tills jag åker hem, herreguuuuud, som Ranelid skulle ha sagt ;)

 

Det är en enda sak som jag inte ser fram emot, Gaby ska åka hem den 5.e april, vill inte! Jag vet inte när jag kommer att träffa henne nästa gång, jag menar, hon bor i Venezuela, det är inte direkt att man kan bara åka dit. jag kommer sakna henne så otroligt mycket, hon är en av mina närmaste vänner, kan inte tänka mig ett liv utan henne!


If you read this Gaby, I LOVE YOU so much and I don't want you to leave!


 

 

Och nu är det helg, eller jag slutar om 7 timmar, då ska det visst vara ett riktigt partaj på g, och imorgon blir det nog DC en sväng igen, måste ju ta på vara att man bor så nära!

 

Puss o Kram!

Matilda

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela