Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Helg i tre delar: Part 3

Publicerad 2012-03-26 19:46:12 i Allmänt,

Söndagen bjöd på något alldeles extra, Krista, min kära värdmamma tog med mig, mariana och Gaby på en tea restaurang kan man nog säga. Det låg i ett superfancy hotell, tydligen bland de finaste i DC.

Vi blev satta, och man fick en liten söt meny med massa olika goda teasmaker, jag valde en orientalbaserad teasmak med en touch av kokosnöt, så sjukt gott tea! Inte nog med det, man fick en egen liten bricka med små snittar med mackor, och massa små deserter, väldigt britiskt. Mariana och Gaby tog minttea och Krista tog kamomille. Alla var nöjda och glada och det blev en hel del prat och skratt.

Så sjukt snällt av Krista att ta med oss, det var verkligen så bra, och fint, aldrig något som man kanske skulle lägga pengar på själv, men ändå något som man uppskattar så grymt mycket.

Efter det tog Krista oss på en personlig rundtur i DC, hon visade oss där hon och Tom träffades för första gången, deras gemensamma lägenhet innan de flyttade ut till Bethesda och där hon hade sitt första jobb. Hennes liv är/har varit så olikt än vad jag är uppväxt med, men det är ett liv som jag beundrar minst lika mycket som vad jag är van vid.

Bilder!










Jag kan avslöja att den chokladdoppade jordgubben var min absoluta favorit!






Jag önskar så mycket att jag kunde tycka om jobbet lika mycket som min värdfamilj, då skulle jag definitivt stanna. Krista har verkligen blivit som en andra mamma till mig, och det kommer bli så tufft att lämna henne!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: fia

Publicerad 2012-03-26 21:10:35

Sjukt snygg kavaj, och en sjukt snygg vän!

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-03-29 01:29:44

Tack, ja, det är min nya favorit i garderoben, inte så konstigt kanske :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela