Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Everyone survived!

Publicerad 2013-07-30 00:15:26 i Allmänt,

Jag var lite smått bitter i fredags när jag skrev förra inlägget. Faktum var att helgen var extremt tröttsam men också väldigt givande. Det kändes som om jag kom barnen mycket närmare på de dagarna. Nu tar det definitivt emot att lämna om två veckor. Kommer sakna familjen så enormt mycket. Det var ju det här som INTE fick hända. 
 
I alla fall så blev jag lite stolt över min egna prestation i helgen. Jag klarade av att ha hand om tre barn helt själv en helg. Inga större katastrofer inträffade mer än att Freya grät när hon inte fick mer blåbär. Det är värt en guldmedalj. Man har ett sjukt stort ansvar som au pair. Jag menar, vi tar hand om någon mest värdefulla ägodel. Tänk om något skulle hända, eller om man begår något misstag med barnen. Hur skulle det kännas för föräldrarna? Att de lade över allt ansvar på någon annan...
 
På både lördagen och igår såg jag till att trötta ut barnen ordentligt med utflykter till parker. I går packade jag till och med lunch och badkläder så vi hade en riktig hel (halv) dag ute. Det var riktigt lyckat. Jag hörde inget klagande under hela dagen av någon. De sprang verkligen av sig ordentligt. Vad lycklig jag blir av barn som leker och skrattar. Då vet jag också att jag gör ett bra jobb. 
 
Men vad skönt det var när Tania kom hem. Hon hade varit i Makedonien för en konsert. Barnen blev helt till sig, de kikade ut ur fönstret av och till två timmar innan hon skulle komma. Jag blev också glad. Glad för att veta att jag var klar med jobbet och veta att jag gjorde det bra. 
Jag kanske är lite duktig på det här ändå! 
 
På kvällen åkte jag och åt med vänner på ett hamburgarställe som heter Byrons. Riktigt goda burgare och sallader. Men det allra bästa med Byrons är deras Oreo milkshake, har aldrig i hela mitt liv druckit någon godare milkshake. 
Efter middagen bestämde jag och Julia oss för att köra en spontanutgång. Ja, på en söndag. Det var väldigt många fler som tänkte samma sak som vi, baren var välfylld. Bara i England kan man gå ut alla dagar i veckan och det är alltid folk på varenda bar. Fattar inte. Jag och Julia hade riktigt kul, bland de bästa utgångarna i London hittills!
Ett mycket välförtjänt slut på min jobbhelg!
 
 
Bilder på mina små energiknippen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Puss o Kram
Matilda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela