Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Ett år på universitet

Publicerad 2013-06-07 22:32:09 i Allmänt,

Imorgon skriver jag min sista tenta för detta läsår, och kan inte fatta hur snabbt det har gått, hur mycket jag lärt mig. Är så glad för att jag valde Pol Kand, i just Linköping. Ett program som är helt utformat för mig, har tyckt om varenda kurs. Hur kan det komma sig, hur kunde jag ha haft sådan tur när många utav mina vänner inte har någon aning om vad de ska bli? Jag har fått mersmak på alla möjligheter som finns efter utbildningen, och jag längtar tills jag kan få söka jobb.
Men som sagt, ett år, som känns som en månad. Hur sammanfattar man det? Det jag vet är att jag träffat människor som jag aldrig skulle träffat om jag inte hade börjat plugga. Är tacksam för alla nya människor jag träffat på här, jag vet att jag kommer hålla kontakt med MÅNGA efter dessa tre (två) åren är slut.
 
Mycket har hänt med mig med, känner att jag har utvecklats. Vågar ta lite plats. Ansökte till och med om att bli sektionsaktiv, så nu sitter jag här med min styrelsetröja (som för övrigt är sjukt skön), och arbetar det sista med sektionsarbetet innan sommaren. Jag, ordförande?! Så konstigt, men fruktansvärt kul! Bara på denna korta tiden har jag kommit in i rollen mer och mer, och jag trivs verkligen med att lägga ibland mer timmar på det än plugget. Mycket arbete har det varit, och mer kommer det att bli, men vad gör det?
Är så sjukt taggad inför hösten, att komma tillbaka. Då ska jag, tillsammans med 33 andra agera faddrar under vår N0llning som pågår under 2 veckor. Det ska bli så kul att ge nya elever samma roliga inledning på studierna som jag själv hade.
 
Men, innan dess är det London som gäller. Jag åker om 3 dagar. Hjälp. Fast, det jag är mest nervös över är att hitta från Heathrow till huset där jag ska vara. Hur ska jag lyckas ta rätt tunnelbana, lär åka åt helt fel håll, haha! Barnen, och föräldrarna verkar så gulliga så jag längtar verkligen dit nu. idag har jag köpt presenter till dem, måste visa min uppskattning. Men, vad ska man packa i för två månader, orkar inte göra det igen...
 
Nåja, nu måste jag kolla igenom mina anteckningar igen till tentan imorgon, blir alltid så fruktansvärt nervös, även om det brukar gå bra.
 
Lite bilder ifrån året som gått!
 
 
Tack alla för ett underbart år!!
Puss o Kram
Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela