Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 17

Publicerad 2011-03-18 20:26:36 i Allmänt,

Barndomsminne.
-
Ett minne som jag minns starkt var när jag var 10, 12 kanske. Det var inför första uppvisningen med Joy-kids i Stockaryd för mig, jag hade bara gått den terminen och kände inte alla coola stockarydsbor jättebra ( typ Kajsa, Sosso, Klara, Pip med flera), men tyckte ändå att det var kul att lära känna nytt folk. I alla fall så var det generalrepetition för uppvisningen dagen efter. Jag var lite nervös kom jag ihåg, vet inte riktigt varför. Jag blev avsläppt av min mamma och jag sade hejdå och skulle slänga igen bildörren. Det var bara det att jag drog igen dörren när mitt finger var mellan. Jag tog upp dörren igen och kände hur det bultade i fingret. Jag satte mig i bilen igen för att låta den värsta smärtan försvinna. Jag visste att jag var tvungen att gå in, man kunde ju inte missa generalrepitionen!
Tillslut så tog jag mig ur bilen och gick in i kyrkan och när jag kom in var hela min dansgrupp i dörröppningen och frågade var det var som hände och tyckte allmänt synd om mig. De hade väntat på mig och kollat ut genom fönstret och sett när jag klämde mig.
Då förstod jag att jag var en i gänget, en ganska skön känsla. Så även om fingret ömmade och bultade något enormt så var jag ändå glad eftersom jag visste att jag var en av alla andra, lite gulligt så där ;)
-
Kan ju tillägga att hela fingret blev helt blått och nageln åkte av så småningom :P
-
Kom ni ihåg?
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2011-03-18 20:32:39

Haha, gullig du är :) Det va tider det när man gick på joykids :)

Postat av: Klara

Publicerad 2011-03-18 20:42:49

Det kommer jag minsann ihåg :) Haha och vilka coola stockarydsbor vi va ;)

Postat av: fia

Publicerad 2011-03-18 21:07:59

Minns verkligen den dagen också!

Himla coola var vi. Det är ju tack vare oss som du blivit så cool! ;D

Postat av: kajsa

Publicerad 2011-03-18 21:32:10

jaaa, haha, det minns jag! :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-03-18 21:38:30

Hehe, ja det var verkligen kul där! Följer din blogg Julle, den är super!

Klara, Kajsa & Sosso; jag visste inte bättre då, jag var ju liten, jag förstod inte :P



Postat av: annie

Publicerad 2011-03-19 08:23:20

hihi vad gulligt :) hoppas det går bra och agtt du trivs uppe i norr! Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela