Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 23

Publicerad 2011-03-24 19:44:00 i Allmänt,

Mitt hem.
-
Just nu har jag två hem, mitt hem i Ingelstad och hemhemma. Det tog inte lång tid förens jag började kalla Ingelstad för mitt hem, eller inte Ingelstad utan huset där vi bor. Emelie har en kudde där det står My home is where my heart is, och det stämmer väldigt bra, i Ingelstad har jag många utav mina kompisar och tänk vad kul man har haft det där. Jag kan fortfarande inte fatta att skolan är slut snart, att tre år har flygit förbi ganska, sorgligt... Så snart kan jag inte kalla Ingelstad mitt hem :(
-
Ingelstad har varit som mitt andra hem, medan mitt första hem har varit där jag har bott i hela mitt liv. Huset ligger mitt ute i ingenstans och är ett typiskt hus med röd färg och vita knutar. Är väldigt glad för att jag har växt upp på landet, det har alltid varit så fridsfullt och man har lärt sig att uppskatta naturen. Jag tycker om huset, men jag tycker definitivt inte om mitt rum, ska inte säga vilken färg det är på väggarna där. Kan ju säga att jag hade en period i mitt liv där bara en färg gällde, och det var då jag skulle tapetsera om, blev trött på det efter ett halvår. Jag var dock 13, men i alla fall...
Det är dock tveksamt om jag någonsin kommer flytta tillbaka på riktigt igen. Jag kommer vara hemma denna sommaren men sen ska jag till USA och sen kommer jag börja plugga, men jag vill inte flytta tillbaka heller, men jag vill ha en bas, i fall inte allt går som jag vill.
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela