Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dag 24

Publicerad 2011-03-25 19:08:35 i Allmänt,

Det här får mig att gråta.
-
Jag är inte superkänslig men jag kan gråta till filmer, som till a walk to remember, den filmen är supermysig. Jag kan också gråta till serier, men då måste det vara ett bra avsnitt! Det brukar vara lättare att gråta till lite mesigare saker om man inte har gråtit på länge, man har närmare till tårarna då på något vis.
-
Senaste gången jag grät var till det sista avsnittet av Klass 9a, väldigt pinsamt, men det var så fint när alla skulle ta farväl till pedagogerna och man såg verkligen vilken insats och hur betydande de hade blivit för barnen. Alla ungdomar hade förändrats och om det inte var uppenbart förut så har lärarna en sjukt stor del i motivationen och betygen. De har all makt.
-
Tillbaka till ämnet. Jag har väldigt lätt för att gråta om någon annan gör det, eller om jag känner för någon annan. Jag har nästan att lättare att gråta för någon annan än mig själv, håller nog igen lite om det handlar om mig själv, jag biter ihop mer.
-
Jag gråter om jag har svikit mig själv på något sätt, tex inte tränat tillräckligt, inte fått det betyget jag ville ha, eller om jag har gjort bort mig. Jag gråter också om någon anklagar mig för något, eller säger elaka saker, har svårt att ta emot negativ kritik.
-
När någon närstående dör så vill jag gärna verka stark, men jag lipar gärnet när jag är ensam, men det är inte alltid att jag klarar av att hålla mig så länge.
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: fia

Publicerad 2011-03-26 15:20:05

Åh Klass 9a!! Så himla bra! :D

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-03-27 11:35:15

Ja, jag vet, är superledsen för att det är slut :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela