Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Hyperfragmatiskakontradiafragmavibrationer

Publicerad 2010-12-20 19:34:18 i Allmänt,

Mmm, kanske lite konstig rubrik, man blir skadad om man går ett djursjukvårdsprogram med massa latinska uttryck hela tiden, ni kan ju försöka gissa vad detta betyder! Ville bara skicka en hälsning till alla kompisar på skolan, saknar er redan!

För ja, vi har jullov, vi fick det redan i fredags, sävsjö får det på onsdag och vetlanda får det på torsdag :O, vem vill gå till den 23:e? Knappast ingen...

Har haft fullt upp i helgen, i fredags kväll hade vi klassträff, mycket trevligt, tack :)) Kom hem i lördags och var helt slutkörd, sista veckan på Ingelstad innan jullov, är lika med knappt någon sömn alls. Gick på stämningsfull julkonsert, det var först då jag verkligen kände att det börjar närma sig jul. I söndags (igår) var familjen i jkpg, handlade de sista julklapparna, och idag var jag och mamma där igen och provade balklänningar. Till både min och mammas stora förvåning så hittade jag faktiskt en som är så mycket enklare än vad jag har letat efter, men då kan man göra en riktigt fin håruppsättning utan att det blir för mycket, jag är verkligen superglad, och nöjd :D

För er som har läst mina tidigare inlägg så kan jag säga att både mitt matte C-prov och grund läkemedelsprovet gick bra, är väldigt lättad. Nu har jag betat av hälften av matten, och grund läkemedelsprovet var nog det viktigaste provet i våran skolgång, så är glad att jag fixade det på första försöket :)

Jag har ett sånt sjukt sug att åka skidor nu, har ju inte gjort det än! Om det är någon som vill åka, hör av dig, är i ett starkt behov av skidpartner ;)


Måste gratulera de svenska handbollsdamerna till silvret! Väldigt oväntat, men otroligt roligt, har suttit som fastklistrad framför tv:n. Nu har ju också alla andra vintersporter dragit igång, i längden går det bra för svenskarna och nu i helgen blev ju stafettlaget i skidskytte etta! I Alpinen går det snäppet sämre, hoppas på att det kommer något nytt stjärnskott, för det är ingen som riktigt håller samma mått som vi är vana vid

Nu ska jag riktigt njuta innan jul, skotta, städa och hmm, ja, annat skoj...
Ha en riktigt bra jul allihopa, ska försöka skriva mer inlägg på lovet, nu när jag har tid.

 


Puss o Kram
Matilda

BTW, Hyperfragmatiskakontradiafragmavibrationer betyder hicka ;)

 

Kommentarer

Postat av: rebecca

Publicerad 2010-12-20 21:38:35

typ hicka kanske? :P

Ha en underbar jul!

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-12-21 14:37:46

Detsamma <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela