Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Super helg :D

Publicerad 2010-03-14 11:16:45 i Allmänt,

Riktigt trevlig helg, med massa kompisar och musik :))
Jag kom hem redan på torsdagen så jag fick sova ut :P på fredagskvällen åkte jag till Stockaryd och såg en del band som spelade, kvällens höjdpunkt var ändå Christoffer Hiding, hjälp vilken soulröst, helt sjukt ! Om ni inte vet vem det är, sök på youtube. Massa roliga people var där också, så kvällen blev great :D

I går var det melodifestivalkväll hos Kajsa som började med pizza och sen drog vi till henne och kollade in finalen, allt var toppen, ända tills Anna vann, usch, jag blev verkligen arg, Salem eller Eric Saade skulle ha vunnit, men det var ändå svenska folket som avgjorde, pusst vilken dålig smak vi har...
Mitt i melodifestivalfinalen vann HV elitserien :D det är en sak att vara mycket glad för, nu är det bara Sm-guldet som ska håvas in. Kvällen var mycket trevlig och jag tackar för väldigt bra sällskap ;))



Nu har jag lite flashbacks från den sommaren jag var i England och på språkresa. Anledningen är att jag lyssnar på Basshunter som engelsmännen fullkomligt drogade när vi var där, det kanske inte är den bästa musiken men den gör mig väldigt glad eftersom jag minns hur kul man hade det. Saknar verkligen människor därifrån, vore kul om man kunde träffas någon gång igen kanske.
Här är några härliga tjejor från språkresan, saknar er <3


Ikväll drar jag till skolan igen, sista veckan innan praktiken, så jag måste njuta, kommer inte att vara på skolan i 6 veckor :O börjar redan sakna skolan...

Puss & Kram
//Matilda


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela