Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Slutet är nära...

Publicerad 2011-04-14 19:31:05 i Allmänt,

Ja, nu har jag och Emelie snart varit våra 8 veckor i Luleå, det går ruskigt snabbt! Det ska bli skönt att komma hem, även om jag inte haft någon direkt hemängtan. Jag är verkligen glad att vi har 8 veckors praktik, då hinner man verkligen komma in i arbetet och det går bättre och bättre hela tiden, jag trivs faktiskt väldigt bra. På ett sätt blir det tråkigt också att åka tillbaka, men att få träffa alla friends igen väger nog över ;).
-
Så vad har vi gjort sedan sist jag skrev? Jo vi har varit i Pajala, det ni! Vi åkte tre timmar buss, var i Pajala i en och en halv timme och sedan åkte tre timmar buss hem igen. Onödigt? Jo, det kan man nog påstå. Kan ju säga att det inte var alltför mycket att se där, det fanns två mataffärer, Sibylla, och ett café, sen var det inte så mycket mer. Jag undrar verkligen varför det är just Pajala man ska besöka? För det borde finnas byar i norra sverige som är mer intressanta... Aja, kul hade vi i alla fall!
-
Nu har våren kommit på riktigt till Luleå! Det är så härligt att se solen varje dag, och temperaturmätaren når 10-12 grader. Jag vet att det inte är så varmt egentligen, men det är lika skönt för det ;).
-
Resterande 6 dagar som är kvar kommer bestå av städning, matrensning och funderande över hur jag ska banta min packning på 4 kilo, vägde nämligen lite för mycket på vägen upp...
-
Nepp, nu ska jag göra något som jag inte gjort på lääänge, träna! Har varit halvkrasslig ett tag nu, men ikväll ska jag slita :D
-

-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela