Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

En vecka :D

Publicerad 2011-08-09 21:06:46 i Allmänt,

Hallå, vart har all tid tagit vägen, nu är det mindre än 6 dygn kvar tills jag är i USA, helt ofattbart. Dessutom är jag inte där för en kort visit, utan för minst ett år. Okej, nu blev det lite smått nervöst, har inte varit det så mycket innan, men idag har det pirrat till både en och två gånger i magen.
-
Allt har också blivit så mycket verkligare nu, packningen har börjat arta sig, jag har skrivit ut flygbiljetterna och jag har träffat folk för sista gången på ett år.
-
Mina älskade vänner kidnappade mig i söndags, så med en tröja över huvudet satte jag mig i bilen och de skulle köra mig till en okänd plats. Grejen var den att jag visste precis vart vi var, jag känner ju igen vägarna som min egna bakficka. Så de tog mig till Asa herrgård, där fler väntade. När de frågade vart jag var så sade jag Asa, men nu i efterhand så skulle jag kanske inte ha sagt något, för de hade ansträngt sig rejält för mig så att jag inte skulle veta var jag befann mig (det blev väldigt mycket omvägar, och vändningar på vägen dit :P). Det var så sjukt roligt, och så kul att de hade gjort allt för min skull! Vi åt god mat, och de gav mig en mycket kreativ avskedspresent, ett fotoalbum med massa bilder, citat och allt möjligt, som de hade suttit med i flera timmar säkert. Sånt blir man bara så sjukt glad för!
Tack tjejer, för att ni finns <3
-
Efter blev det kramkalas, och jag tror att det var först då som jag förstod att jag faktiskt ska åka. Det är nervöst, men inte skrämmande nervöst, utan mer förväntansfullt. Det ska bli så kul! Fast jag får inte förvänta mig att det blir toppen, det är bättre att tänka att det kommer bli tufft, då kommer man nog att klara av allt bättre. Det kommer bli jobbigt, men jag hoppas att jag är tillräcklogt förberedd för att hantera det.
-
Nu gäller det för mig bara att hålla mitt huvud kallt, och se till att inte glömma visumet eller passet hemma, då är jag körd...
-
Det här ska nog gå bra, känner det på mig :)
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2011-08-09 21:15:38



Ha det nu så grymt bra Matilda! Det kommer gå skitbra. Du kommer fixa det galant, det vet jag.

Jag kommer tänka på dej!

Massa kramar!

Postat av: Issa

Publicerad 2011-08-09 21:17:10

Skickar en lyckospark!!

Postat av: fia

Publicerad 2011-08-09 21:39:26

haha, du är för smart för oss andra! ;) love <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela