Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Halloweeeeeeen

Publicerad 2011-11-01 16:14:19 i Allmänt,

Hjälp ja, nu har man varit med om det också, en amerikansk Halloween, och ja det är minst lika galet som man tror! Förra veckan så var jag på min 4-årings halloweenparad, och ni kan ju tänka er vad sött med 15 4-åringar i söta kostymer, och nästan alla tycker att halloween och julen är lika stora högtider, så alla var så klart helt överlyckliga att de äntligen fick ta på sig kostymen! Min pojk var en astronaut, och så klart den sötaste av dem alla ;).

I fredags ringde min kära Elina och frågade om vi ville med på ett halloweenparty i Bethesda, så klart vi ville det, men vi hade inga kostymer, så det blev en snabbvisit på PartyCity, en festaffär med massa skräp, och nu till halloween så har de väggarna fyllda av kostymer. De flesta kostymer till tjejer är slampiga, korta, och visar halva brösten, det är som om det är okej att vara slampa, eftersom det är halloween, man kommer lättare undan med det. Alla hittade i alla fall en varsin kostym, jag hittade en grekisk gudinna sak, långklänning med guldbrodyr, väldigt mycket jag. Mariana köpte en piratdräkt och Gaby hippie, men den snyggaste av alla hittade ändå Martin, en mexicandräkt, haha. Ni kan ju ana vad jag skrattade när han kom ut med hatten (vad den nu kallas) och mustach och allt, jag vek mig bubbelt!

Festen var väldigt rolig, minst 50 pers, och vi fick lite nya kontakter, vilket inte är fel! I lördags var det dags att ta på kostymerna igen för vi var bjudna på ännu en fest. Den var inte lika rolig så vi åkte till en annan, och den var okej, sen åkte vi till några andra kompisar, och vi insåg att vi skulle åkt dit från början, men vi fick i alla fall en väldigt rolig kväll :D.

I söndags åkte vi till Martins hus och skärde pumpor, hade aldrig sett hur en pumpa såg ut innanför skalet, och det är svårt att förklara hur det är. I alla fall så tömmer man innehållet med pumpakärnor och orange gegga, sen är det dags för själva skärandet. Jag och Gaby valde en klassisk design, och vi blev mycket nöjda! Efter pumpskärningen blev det middag med Martins familj och vänner.

Igår var två av tre pojkar lediga från skolan, inte eftersom det var halloween, utan för att det var en planeringsdag för lärarna. Vi åkte till Tommys skola och såg på hans parad, det var också väldigt roligt och väldigt sött.

På kvällen var jag så klart med när barnen trick-or-treatade, och hjälp vad mycket godis! Nu är hela köket fyllt av godis, väldigt farligt!

Det har varit en väldigt busy weekend, men oj så rolig!

Lite bilder!




Martin bytte kostym i lördags, blev någon slags cool snubbe/brat, har tyvärr ingen bild från när han var mexikan!


Jag och Gaby rensar.


Resultatet!







Allt för mig!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: JohannadenHalte

Publicerad 2011-11-02 17:28:54

va roligt det är att läsa dina blogginlägg!

kul med halloween! visste inte ens att det va nu..:P hehe. Söta du o ungarna är!!



KRAAAAAAAAAAAAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela