Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Melodifestivalen, deltävling 1

Publicerad 2012-02-08 03:49:33 i Allmänt,

Ja, det blev lite saker att göra i helgen i alla fall, var rädd där ett tag att det skulle bli en lugn helg (vilket jag kanske skulle behöva..). I fredags kollade jag Mariana och Gaby på bio, det blev Hugo, som inte var bra alls, det enda som var bra var att den var i 3D, men hade ju fått betala 15 $ för att se den så det var lite surt. På lördagen tog jag mig en sovmorgon, gick en promenad med hunden och tog ett långt bad, fatta vad skönt det är med ett bad, helt underbart ju.

Sen var det dags för Melodifestivalen, och jag tackar gudarna för att det gick att se live på SVT Play! En liten sumering av alla låtar:

Sean Banan:, ja, vad ska man säga, han är han, men trodde att han skulle komma till final, eftersom han är barnens favvis. Det värsta är nog att man kan få höra låten fler gånger nu när han gick till andra chansen, låten är ganska enkel, vad händer om man börjar nynna på den liksom? Pinsamt...

Abalone Dots: De kunde sjunga, men tråkig låt, tråkigt framförande, givet att de inte skulle gå vidare.

The Moniker: jag kom på mig själv att börja kolla facebook när hans låt framfördes, det säger väll allt? Men att han skulle komma sist, det trodde jag aldrig.

Afro Dite: inte sååå dåliga ändå, glatt och kaxigt men det lät som allt annat de gjort, och kläderna? Kan de vara mindre smikrande? När det stod mellan de och Dead by April, var det ganska givet att Afro Dite skulle gå förlorande ur den striden.

Dead by April: Hårdrock, om man nu får kalla det så har alltid gått bra i mello, och om låten är en blandning mellan pop och metal så är man hemma. På facebook skrev alla att Dead by Apriln var bäst, och Loreen då så klart. Låten var väldigt bra, finalplatsen var välförtjänt!

Marie Sernholt: hon är en sån person som man vill tycka om, man vill att hennes låt ska vara bra, men vad får man? En poplåt med inget innehåll, det blev alldeles för mycket, som vanligt när det gäller Marie, hon borde ge en edge åt sina låtar, för nu låter det fortfarande som A-teens. Pluspåäng dock för kroppsstrumpan, hon har ju en helt enormt snygg kropp!

Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern: har ingen aning om hur låten gick, var ju bara rädd för att kolla på honom, riktigt läskig man, men han hade inlevelse. Det roligaste var ju när han gick vidare till andra chansen, man såg på honom att han inte ville det, han ville komma till final så han slapp gå genom hela den processen. Lilla Thorsten, har man gett sig in i leken får man leken tåla...

Loreen: vi kan ha fått årets melodifestivalvinnare redan i första deltävlingen, så himla bra. Älskade allt, låten, framförandet, närvaron, klädseln, allt satt som en smäck och gjorde att man verkligen fick ett bra intryck av låten, jag fick gåshud när hon gjorde det sista framförandet. Och grejen är den att ALLA verkar älska henne, har inte hört någon säga att låten var dålig. Mycket stor chans till vinst, tippar topp 3 i finalen, har ju inte hört några fler låtar än...

Programledarna var toppen, speciellt Gina, sjukt skön tjej. Dock blev jag förvånad över det hårda språket och mellanaktslåtens text var lite för mycket, det var väldigt roligt, men det är ett familjeprogram med massa ungar som tittar, lite respekt för de små ska man nog ha.

Allt som allt var första deltävlingen great, inga "hej kom och hjälp" kassa låtar heller.



Mer uppdatering från min helg kommer snart, så håll ut ;)

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela