Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Melodifestivalen deltävling 4

Publicerad 2012-02-28 18:49:27 i Allmänt,

Det tog ett helt dygn tills jag kunde se fjärde deltävlingen, fast om jag ska vara ärlig så var det inte så mycket jag missade.
Det bästa var när Gina drog till med skämtet att Charlotte Perellis kläning kunde ha räddat Greklands ekonomi, störtsskönt! Hon är ju så sjukt rolig, hennes karriär kommer få en rejäl skjuts efter detta.

Sumering!

Charlotte Perelli- The Girl: Tja, inte en dålig låt, men jag tror att man har sett nog av henne i mello-sammanhang, det räcker liksom. Och att hon fortfarande försöker att vara ung, men det var uppfriskande att se ett sånt nummer, det kan man ju inte säga annat än att det var coolt! Trodde hon skulle gå vidare till andra chansen, men liksom så många andra veteraner så föll hon på målsnöret. Fast, hon hade sagt själv att budgeten skulle spricka om hon gick till andra chansen, helst ville hon åka ut eller gå till final, kanske inte det smartaste att säga..

Opa- Allt blir bra igen:
Man visste från andra fjärdedelstakten att denna låten var en klar åttondeplats, det är ingen i Sverige som lyssnar på sån musik, och speciellt inte i melodifestivalen.

Dynazty- Land of broken dreams: Inte lika bra som Dead by April, men helt okej, värda sin andra chansen plats.

Lotta Engberg och Christer Sjögren- Don't let me down: Hej kom och hjälp, gå i pension tack! Jag tycker Lotta är helt okej, även om hon är lite för mycket veteran för att vara med igen, men Christer? Han är sliskig tycker jag, och hans röst låter ju inget mer än en baslåda. Fast det förstås, den äldre generationen kanske var trötta på alla jättemoderna pop som är mer schlager nu för tiden än dansband, så det är inte så konstigt att låten fick röster.

Hanna Lindblad- Goosebumps: Varför var hon tvungen att göra ett sånt scenframträdande? 80-talet går inte hem längre, även om det är coolt. Låten tyckte jag var bra, det var den jag gick runt och nynnade på efter jag kollat på hela deltävlingen. Låten var värd en 5.e plats, tycker jag.

Axel Algmark- Kyss mig: Väldigt skön kille, han kommer från Tranås också! Man blev hemskt glad av låten, och hans enorma energi. Hela han påminner väldigt mycket om Håkan. Tror inte att folk som gillar den genren kollar på Melodifestivalen, men han fick några röster i alla fall.

Lisa Miskovsky- Why start a fire:
Så skönt med en lugn låt efter alla upptempo låtarna. Hon är sjukt begåvad, och hon har en väldigt bra låt. Jag var rädd för att svenska folket inte skulle förstå storheten i låten, men tack och lov hade jag fel!

Danny Saucedo- Amazing: Han imponerade inte på mig med den låten, sämre än In the Club, och hans röst var inte bra alls. Coolt framförande, men inget mer. Han vill verkligen vinna i år, men det kommer nog inte gå i år. Jag tror att Loreen är ohotad i finalen, eller jag hoppas det!

Tippning inför andra chansen, om jag ska vara helt ärlig bryr jag mig inte, det är ingen låt som är så bra så den borde gå till final, men jag tror att Sean Banan och Andreas Johnsson går vidare.

Puss o Kram
Matilda





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela