Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Texas

Publicerad 2012-02-24 17:31:59 i Allmänt,

Jo, jag var en sväng i Texas, även om det har tagit sjukt lång tid för mig att skriva ett inlägg om det!

Jag och Elina tog flyget tidigt i torsdags, och landade slutligen i Dallas. Jag kan knappt beskriva hur det var att se Linn igen, så sjukt härligt. Är det inte konstigt att man kan sakna en människa så mycket, även om man bara umgåtts i en vecka, för 6 månader sen. För det var ju så att när vi träffades på flyget i göteborg mot New York, då var det något som klickade till. Det var som om vi blev vänner direkt. Efter en vecka så såg jag henne som en väldigt bra vän. Nu ser jag henne som en av mina bästa. Elina har också blivit en av mina bästa vänner, men med henne har min vänskap växt, och växer fortfarande.

Så jag mer eller mindre bara började skrika och hoppade på stackars Linn, och alla på hela flygplatsen vände sig så klart om. Jaja, alla tre började skratta och vi åkte och lunchade. Hela helgen var perfekt, mycket shopping, i Dallas är shoppingen farlig... Vi kollade på the Vow, som var bra, kunde varit bättre, men Channing Tatum är ju sjukt snygg ändå, en sådan kille skulle man skaffa sig.
På  fredagen gick vi på JFK museumet, ni vet presidenten John F Kennedy som blev skjuten på 60-talet, och han blev skjuten just i Dallas. Det var ganska gripande. Han åkte i en öppen bil, med sin fru och så var det en som skjöt från ett bokförvarings hus. Stackars frun blev ju helt panikslagen. I alla fall fick man veta allt om det, och de har markerat ut platsen när han fick skotten med vita kryss på vägen.

På kvällen åkte vi till ett tivoli med Linns kompis Francesca och jag åkte mitt första fritt fall (applåder tack), jaja inte det största kanske, men ett stort steg för mig.

På lördag var det dags för Rodeo, och det var verkligen alla fördomar man har om Texas och cowboys fanns där. Vi gick in på en saloon, där det var live Country musik, cowboyhattar hängde i taket och äkta cowboys var där inne, och självklart fick man röka hur mycket man ville där. Vi träffade ett äldre par som bodde där, och jobbade, de hade inte en ranch, men de kände många som hade det. Sådana möten kommer man komma ihåg för alltid.

Själva rodeon var sjukt cool. Alla tre hade självklart köpt cowboyhatt och vi satt och skrek för fulla muggar. Det var tjurridning, calvfåning och barrelrace som jag har fått lara mig att det heter. En lite udda sak var att det var en tjej från sverige som var med och tävlade, väldigt förvånande. Vi ville prata med henne, men vi kunde inte få komma in där alla tävlande var. En upplevelse för livet!

Och så var helgen över snabbare än någonsin, och det var en utav mina bästa och roligaste resor någonsin, tack tjejer!

Bilder!
















Ja du Linn, jag längtar tills jag får se dig nästa gång!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela