Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Helg i tre delar: Part 1

Publicerad 2012-03-26 17:58:58 i Allmänt,

Fatta vilken sjukt härlig helg jag har haft det, den har varit perfekt på alla sätt och vis, har fått lite av varje.

George, den gulligaste 4-åring någonsin hade sin första fotbollsträning för säsongen, och fatta vad sött, han och hans 3 bästa vänner från skolan hade så kul, och de sprang som galningar, inte konstigt att George somnade framför en film vid 20.00. Vädret var helt fantastiskt så det blev en väldigt lyckad eftermiddag

Senare på fredagen var det då dags för födelsedagskalas för Tommy som fyller 9. Alla i min värdfamilj (inklusive jag) hade på sig steelers-tröjor, alla med varsin spelare på ryggen, min är Troy Polamalu, som Max, mitt andra värbarn, redan första helgen tyckte att jag var lik. Mest för det långa lockiga håret.
Det började med att alla spelade football, och jag tror att min värdpappa njöt av det minst lika mycket som alla barnen. Så gulligt att alla verkligen gick in för det, och både Tommy och Max gjorde touch-downs, vilket gjorde deras helg.

Efter allt spring så var det dags för pizza och tårta. I Sverige är det korv/hamburgare med bröd och sen tårta som vanligtvis brukar gälla, i alla fall på min födelsedagskalas-tid, men jag befinner mig i pizzalandet där ingenting är lagom eller litet. Tårtan som min värdpappa gjort var grym, så cool! Han formade tårtan som en football, och sen gjorde spelplanen på fotbollen. Han hade gjort fieldmålet med gula sugrör, gräset av kokos och vit icing till linjerna, näst intill överambitiöst. Självklart var det en steelers-spelare på toppen av tårtan.
Tårtan var väldigt uppskattad, av alla, och inget blev kvar på faten, det brukar tyda på bra betyg.

Senare på kvällen så var jag och Gaby över hos Mariana, chillade och pratade, det är bara en vecka till jag kan se Gaby, så jag ska försöka umgås med henne 24/7 nu....

Bilder!
























Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela