Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Prosit

Publicerad 2012-03-23 03:13:13 i Allmänt,

Det är väl typiskt att när man som mest kommit igång med träning och kost så går man och blir sjuk... Inte nog med det, jag jobbar precis som vanligt, för som Au Pair kan man inte bara sjukanmäla sig, någon måste ju ta hand om de små söta barnen!

Mina värdbarn har varit jättesöta vid mig, frågat hur jag mår, och hoppas att jag ska krya på mig, det värmer. Fast, det jag har gått och tänkt på hela veckan är att bara få gå och lägga mig, och sova hela dagen lång, det är då man önskar att man hade äldre barn att ta hand om, så de klarar sig själva.

Är det inte underligt att snoret man har i näsan aldrig verkar ta slut? Det känns som om jag har snorat ur halva hjärnan, och tro mig jag behöver varje del av den, så jag är lite orolig... Vart kommer allt ifrån? Kroppen måste ju producera snor i mängder när man är sjuk, borde det inte gå åt extra energi då? Är det därför man är så utmattad och hela kroppen gör ont när man är sjuk?  Snoret måste ju ha någon påverkan, annars skulle det ju inte finnas, eller?

Jag har blivir riktig bundis med honung nu också, tror att jag har förbrukat nästan en hel flaska på en vecka, tycker egentligen inte om honung, men efter denna veckan har jag lärt mig att tycka om det, det bevisar att man vänjer sig med allt, eller så är mina smaklökar ur funktion, antingen eller....

Vill verkligen bli frisk till helgen, är trött på det här nu! Jag vill kunna träna, jag klättrar på väggarna snart!
Imorgon ska Tommy ha sitt födelsedagskalas, och så klart är det inget vanligt kalas. Han ska ha det på ett sportplex, en gigantisk lokal med massa gympasalar i, och temat är så klart football (inte vår slags fotboll). Så min värdpappa ska göra en footballs-tårta, har hört ett och annat om hans tårtor så nu är det upp till bevis om de är så coola som han beskriver att dem är.
Vi ska nog kanske till Annapolis, Marylands "huvudstad" på lördag, och så hoppas jag på att kunna träffa Elinas familj, som kommer hit idag, är så glad för hennes skull!

Nej, nu är det dags för fjärde koppen honungsthe för dagen, och klockan är halv 2, grattis till mig!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela