Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

So far so good

Publicerad 2013-06-11 15:26:32 i Allmänt,

Nu är jag här! Allt är jättebra, familjen är hur go som helst. Dock försov jag mig i morse, så klart! Jag försover mig aldrig annars, klart jag ska göra det min första jobbdag, gaaah! Pinsamt minst sagt, men de tog det bra, förstod att jag var trött.
Jo, en annan sak är att igår när jag kom, så hade både mamman och näst yngsta barnet Hugo haft en hemsk maginfluensa, som dessutom pappan och andra sonen haft. Så de var inte sådär superpigga direkt... De mådde så dåligt över att de inte orkade göra något, för det var tänkt att vi skulle gått ut och ätit allihop, men det blev inte så mycket tal om det. Haha, eller hur låter det som en perfekt början?!


Barnen är väldigt väluppfostrade, är imponerad av hur lugna och trevliga de är hittills. Flickan är så söt! Äntligen kommer jag få ta hand om en tjej! Området jag bor i är så typiskt engelskt man kan tänka sig, alla hus ser precis likadana ut. Huset som jag befinner mig i är inget undantag. Det är smalt och högt med massa olika nivåer, där jag har mitt rum högst upp (jag ska ta bilder någon gång).

Fast, det som jag är allra mest impad av är mina värdföräldrars jobb, bägge är musiker till yrket. På väggen hänger det guld och platinaskivor, och all deras musik finns på spotify, så det har onekligen gått bra för dem. Sök på Bond för min värdmammas stråkkvartett, och Kungsbacka piano trio för min värdpappas band. Det är inte sådan musik jag lyssnar på alls annars, men det är fortfarande coolt. Min värdmamma har tom spelat i Prince Alberts hall, och på OS invigningen 2012... Vart har jag hamnat egentligen?!

Min värdpappa är ifrån Borås ursprungligen och min värdmamma från Sydney. Barnen förstår all svenska, men svarar på engelska. Det är tanken att jag ska prata så mycket svenska jag kan med dem.

Idag har jag varit runt och kollat på området, jag tror jag kommer trivas utmärkt! Snart ska jag ta mig in till centrala London för att börja se allt jag vill se! Ellinor är dessutom här, så ska försöka träffa henne också denna vecka!

More updates yet to come!

Puss o kram!
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela