Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

dansar kring moln

Publicerad 2010-08-21 12:30:44 i Allmänt,

Just nu befinner jag mig i oändlig glädje, allt går faktiskt min väg för en gångs skull ;)

Tisdagen den 17:e augusti är ett datum som jag kommer att minnas i hela mitt liv, det var då jag tog mitt efterlängtade körkort :D. Men jag fick kämpa för det, så därför är det extra skönt att jag har fått det. Så ni kan ju bara gissa vad jag har gjort sen dess :P

Min träning går också jättebra, jag tror verkligen att jag kommer att klara det nu, men mina träningspass blir tuffare och tuffare så jag ska inte ta för givet att jag klarar loppet. Det är inte många veckor kvar nu, den 11.e september klockan 16.00 går startskottet och jag ska verkligen ge allt jag har!

Jag längter till skolan börjar på onsdag, det ska bli roligt att bli social igen. det roligaste i år är att det kommer nya borttappade ettor, och det tråkigaste är att alla som tog studenten är borta. Det komer att bli tomt, men man får skaffa sig nya bekantskaper istället :))

Även om jag längtar tills skolan börjar så längtar jag faktiskt också till studenten, även om jag inte vill skiljas från min underbara skola. Jag har så mycket som jag vill göra efter skolan, för det är då som ens riktiga vuxna liv börjar och jag vill uppleva massa saker!!

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, nu har jag ett år kvar med de mest underbara personer man kan tänka sig och jag ska verkligen njuta!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-22 15:32:45

Ett år med flams =) Längtar! fast vi är faktiskt redan vuxna typ :P

Postat av: matilda

Publicerad 2010-08-22 20:37:46

definitivt, och ett år med en massa skoj :D

Ja, vi är ganska vuxna, men ibland är det svårt att tro det :P längtar tills onsdag :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela