Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Gott nytt år

Publicerad 2010-12-30 16:11:08 i Allmänt,

Julhelgen var som vanligt mysig, och med inte allt för mycket att göra utom att sova och kolla på film ;) Att det alltid blir så att man inte gör något vettigt alls på jullovet, att man aldrig kan skärpa sig....

Man kanske skulle ta och sumera detta året som gått, problemet är bara att komma ihåg alls som hänt!
Det jag kommer att tänka på när jag hör 2010 är nog mest mitt projektarbete, att jag faktiskt lyckades springa en halvmara under 2 timmar måste  säga att jag är nöjd över att jag klarade det :))
Själva skolåret har gått fort, för fort, nu är det bara en termin kvar, lite sorgset måste jag säga.
Det har nog varit ett bra år, tror jag, kommer inte på några större missöden i alla fall. Man får hoppas att 2011 blir snäppet bättre, och det finns potencial, jag menar jag ska ta studenten och efter det åker jag till USA!! Innan studenten ska jag och Emelie vara i Luleå i 8 veckor, det kan inte bli annat än bra ;)

Så jag ser fram emot det nya året, hoppas på många nya vänner och en massa skoj! Det blir att fira nyår mitt ute i skogen, i Älmhult närmare bestämt, det kommer att bli kul, tagga!

Vill också passa på att gratta Emelie Wikström till de första världscuppoängen! Det är inte dåligt att ta sig från 25:e till en 13:e plats, bara två placeringar före henne var Frida Hansdotter, hon börjar fajtas med de stora nu, eller ja, större än henne själv. Jag hoppas och tror på en ljus framtid för hennes del!

Vill också tacka alla tjejer för gårdagen, väldigt trevligt må jag säga ;) blev som vanligt en hel del skratt

Hoppas på att alla kommer att få ett toppen nyår, så syns vi nästa år :)

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela