Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

A lot of things going on :))

Publicerad 2010-06-24 22:37:43 i Allmänt,

Yepp, nu äntligen sätter jag mig och skriver, har verkligen inte haft tid. skolan tog sjukt mycket tid, och nu på sommarlovet har jag faktiskt haft fullt upp, eller ja, tillräckligt för att det ska vara ett sommarlov ;)



Jag har börjat med mitt projektarbete som är att kunna springa en halvmara (2,1 mil) utan att stanna. det känns ganska avlägset just nu, men jag ska klara det!! så jag har tränat löpning som en gnu, och nu börjar mitt träningsschema bli riktigt jobbigt, men det enda som finns i mitt huvud är att jag ska klara det, det finns inga andra alternativ. det spelar ingen roll om jag spyr blod över mer än halva loppet, jag ska lyckas!



I och med mitt projektarbete har jag också ingått i en speciell diet. Jag ska inte äta några sötsaker över huvud taget på hela sommaren, dvs inget godis, ingen glass, inga kakor, inga chips, och inte ens saft. än så länge har jag klarat det, men midsommar är imorgon så får se hur det går där. om jag klarar igenom midsommar så kommer jag klara allt!

vad händer förutom träning då? Jo nästa vecka ska jag börja på intensivkurs, och är sjukt nervös. Jag föreställer mig första körlektionen, och i mitt huvud så ser jag inget annat än att det kommer att gå rätt åt fel håll. men vem vet? jag har kanske körkort om 3 veckor :)) (Hoppas, hoppas!!!)

Jag saknar skolan, eller inte skolan, men allt folk. Man har alltid något att göra i Ingelstad, här har man absolut ingenting att hitta på, supertråkigt...

Nepp, nu ska jag ta en välförtjänad dusch och tagga inför midsommar :D
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: kajsaaa du vet

Publicerad 2010-06-25 12:08:34

MAAATILDA! du är så hurtig att jag får ont i benen av samvetskval. på riktigt fantiskt :o :p

lycka till med bilkörningen! det kommer gå helt awesome :D

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-07-01 21:47:18

Tack tjejen :)) Det är bara att börja träna kajsa ;)

Postat av: kajsaaa

Publicerad 2010-07-08 12:06:54

duu det är någonting som inte lär hända än på ett tag. ehe.



hur går det? :) med träningen och alltet! :p

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-07-22 19:00:09

hehe, ja du, just nu känns det sådär, men jag hoppas verkligen att jag klarar det :D snart är jag på väg till dig, längtar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela