Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dagen idag

Publicerad 2010-03-09 22:46:13 i Allmänt,

Dagen har varit superhärlig, nu kan man äntligen se stenmurarna på väg till skolan, det är ett stort vårtecken :D bara vädret gör en glad. Jag har världens bästa vänner som gör internatlivet så mycket roligare, tack för att ni finns <3

Även om det är vår i luften vill jag ändå utomlands, och stanna där ett tag. Jag är väldigt sugen på USA, men då kommer ju frågan vad man ska göra där? Jag vill gärna jobba där, och då är au pair det lättaste, men det skulle vara coolt om man fick jobb på något annat sätt. Tänk New York, det skulle vara något, det är nog den enda anledningen som finns att jag vill sluta här i Ingelstad, sen är resten jättesorgligt. vill uppleva något nytt, ny kultur, nya kompisar, ny livsstil, det finns mycket som lockar mig bort från Sverige. Jag vill, jag vill!

Idag var en rolig dag, mycket som hände, dagen började med idrott och handboll, skitkul :)). Fast jag fick en armbåge på näsan, så det blev näsblod, och detta var för andra gången i mitt liv, så det gjorde väldigt ont, men som sagt, väldigt rolig lektion. Det fortsatte med andra lektioner, som det kanske inte finns så mycket att säga om. Middagen var fisksoppa på skolan så jag, klara, jennie och emelie käkade pizza, och som vanligt kom en raptävling när vi hade ätit klart, och sm vanligt, var jag den som inte medverkade och skämdes ihjäl.... 
Efter pizzan var det tillbaka till huset och då blev det plugg för hela slanten. Om det skulle ha varit någon som skulle hört när vi pluggade skulle nog dem skratta, ena anledningen för att vi inte kan någonting och vi drar vääldigt konstiga slutsatser, men för att vara plugg var det kul i alla fall. 

 

 

 

 


Musiken består av melodifestivalmusik, men det finns inga bra låtar kvar att lyssna sönder längre :P

Hoppas på att det blir chokladbollsbak senare ikväll, är lite sugen på det, även om klockan är 20 i 11. Kanske skulle försöka lägga mig före tolv, men detta kan nog bli svårt, men hoppas kan man alltid.

Ha det så bra i vårsolen :D
//Matilda

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-09 23:15:48

Vårtecken är alltid välkonmande :P nu kan man ju gå i linne (nästan) Får säga att jag skulle inte ha hälften så kul om jag inte hade min Matilda här :)



Kan Vi Fixa Det? Klart Vi Kan... Jag tror det :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela