Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

YEEES!!!

Publicerad 2010-09-14 22:30:44 i Allmänt,

Jag klarade det, jag kan fortfarande knappt tro det, är så superglad :D. Tiden, den var inte så dålig heller som jag trodde, under 2 timmar, det är nog ingen som anar vad glad jag blev när jag fick höra tiden, jag trodde innan på typ 2,15, och så blev det 1,46. Detta var mitt första halvmaralopp och jag har aldrig sprungit så långt i hela mitt liv, så jag visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp loppet, men det gick vägen i alla fall. Jag hade kunnat springa lite snabbare, jag var inte helt slutkörd, men det spelar ingen roll. Jag är nöjd över min insats för en gångs skull och då behöver man inte klanka ner på smågrejor.

Och jag fick min Ben & Jerrys :D. den var så god som jag väntade mig, om inte bättre. Denna vecka kan jag nog äta lite onyttigheter och inte träna, men nästa vecka börjar träningen igen, jag vill inte tappa min kondition nu. Jag har inte saknat glass och kakor alls, så varför bygga upp sötsuget igen?

Antagligen kommer jag fullkomligt stråla de närmaste veckorna, men jag tycker att jag kan få göra det ;)

Det är fortsatt slappt i skolan, så det är superskönt. Man vet verkligen inte hur man lyckades överleva hemma när det är så mycket roligare i skolan, det finns alltid någonting att göra eller att prata om, hemma är allt supertråkigt. Jag vågar inte fundera på vad man ska göra efter studenten, man kommer inte kunna träffa alla, och det kommer inte bli roligt alls. Men, men det är ändå ett tag kvar och på torsdag är det skolfoto, det blir en liten surprice xD

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Ebba

Publicerad 2010-09-20 17:59:22

Hej! Följer din blogg och har läst att du är intresserad av politik. Kan du inte berätta dina åsikter om valet? Skulle vara jätte intressant :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-20 18:01:36

Btw själv har jag inte åldern inne för att få rösta men håller starkt på centern!

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-09-21 15:56:40

Hej Ebba!

Ja, det stämmer, har varit ganska insatt, även om jag inte är medlem i något parti. Det är en stor sorg för svensk politik att sverigedemokraterna kom in i riksdagen, det är en ännu större sorg att de har fått vågmästarroll. Jag förstår inte hur man kan rösta på dem, de är rasistiska, och det är inte så Sverige ska upplevas utifrån.

Det var roligt att Miljöpartiet gick så mycket framåt, det var bara positivt enligt mig, men det kan ha varit för att folk inte vill rösta på socialdemokraterna eftersom Mona är partiledare. Jag slår vad om att om inte Mona hade varit ledare, så skulle vi ha en röd/grön regering nu. Moderaterna gick också väldigt mycket framåt, men återigen tror jag lite att det var för att ingen vill rösta på Mona.

Där var lite tankar, håller du med mig?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela