Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

This is actually happening :D

Publicerad 2011-04-26 10:45:32 i Allmänt,

Hjälp typ, jag är så nervös! Jag skickade in min ansökan till au-pair programmet för två veckor sedan, och för en vecka sen, hade jag redan blivit matchad med min första familj! Helt galet, det ska inte gå så snabbt. Då började jag vakta telefonen, för att om man blir matchad så kan familjen ringa en bara dagar efterråt. Inget hände och jag började ge upp hoppet, men i fredags hade jag fått ett mejl från mamman. Hon skrev att de var intresserade av mig och ville veta mera, då blev jag så glad att jag började hoppa, bokstavligt talat!
Inte nog med det, denna familj verkar riktigt bra också :). Tre pojkar, bor i en förort till Washington, vilket är precis det området jag vill till, och mamman verkar vara supertrevlig! Det är första matchningen, och det känns redan så bra, det ska inte gå så lätt :P.
-
Så de kommer ringa mig imorgon eller på onsdag, och det kommer nog inte bli kul. Jag har inte pratat engelska på ett år, så inget som kommer ut ur min mun låter som det ska. Tänk om de inte förstår vad jag säger?
Däremot, tänk om det går jättebra och jag tillslut väljer denna familjen, då är jag väldigt mycket närmare USA :D. Det känns surrealistiskt, jag har drömt om detta så länge nu, jag måste nypa mig för att förstå att det är sant, jag ska dit liksom, lilla jag.
-
Nu måste jag börja tänka på vad jag ska säga och fråga dem, kommer säkert vara så nervös att jag glömmer hälften. Jag ska tänka positivt, det kommer att gå bra, men det hjälper inte min nervositet...
-
Jag ska försöka slappna av imorogon, de kommer inte att ringa förren mellan 6 och 9 på kvällen, men jag lär ändå gå runt som en dödsdömd...
-
Ni får ursäkta min allmäna förvirring, men var tvungen att skriva av mig :P Jag kommer nog inte att vara kontaktbar de närmast dagarna, kommer att ha mina tankar på annat håll.
Men fatta vad detta är coolt ändå :D!
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2011-04-26 11:10:06

galet matilda!!! :D är så himla glad för din skull :)

lycka till, det kommer gå jättebra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela